یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حسینی شاهرودی

حوزه / قطعا حضور دست اندرکاران خبرگزاری ها و مطبوعات در کنار هم و تبادل نظر آنها باعث ایجاد فضای رفاقت بیشتری در عرصه رسانه شده و می تواند کشور را در راستای اهدافش که توسعه و پیشرفت است، یاری نماید.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری «حوزه» با اشاره به برگزاری بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها که در مصلی تهران در حال برگزاری است،  این نمایشگاه را فرصتی  برای تجلی اتحاد بیشتر در کشوردانست و اظهارداشت: با توجه به حضور رسانه های مختلف و از طیف های متنوع در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها این مهم ضمن ایجاد محیطی برای رقابت سالم باید باعث اتحاد بیشتر و فضای همدلی گردد.

وی ادامه داد: قطعا حضور خبرگزاری و مطبوعات در کنار هم و تبادل نظر آنها باعث ایجاد فضای رفاقت بیشتری در عرصه رسانه شده و خواهد توانست کشور را در راستای اهدافش که توسعه و پیشرفت است، یاری نماید.

نماینده ولی فقیه در کردستان، هم چنین با اشاره به حضور غرفه هایی از  برادران اهل سنت در بخش مطبوعات دینی نمایشگاه، مذهبی ابرازداشت: قطعا فضای نمایشگاه مطبوعات باید باعث ایجاد فضای همدلی گردد، لذا هرگونه نشست شیعه و سنی در کنار هم باعث اتحاد است.

وی با تاکیدبر اهتمام همگان بر وجه مشترک مسلمانان در اتحاد، یادآورشد: امروز دشمنان اسلام در صدد ایجاد فاصله بین شیعه و سنی بوده و در تلاش اند تا هیچ گونه ارتباطی بین این دو مذهب ایجاد نگردد و لذا در همین زمینه امام خمینی(ره)  تاکیدات بسیاری بر نشست های مشترک بین شیعه و سنی داشتند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، در بخش دیگری از سخنان  خود، تصریح کرد: این گونه تجمعات تخصصی قطعا برای کشور مفید است، اما باید سعی شود تا ارتباط خوبی بین رسانه ها ایجاد شود تا نقاط ضعف و قوت شناسایی و با توجه به این  مهم برنامه ریزی گردد.

وی ادامه داد: در چنین فضاهایی باید رسانه هایی چون خبرگزاری حوزه خدمات خود را به مخاطبان معرفی نماید تا همگان با کارکردهای حوزه آشنا گردند؛ قطعا این گونه بالابردن سطح آگاهی مردم در رشد فکری و بصیرتی جامعه نیز موثر است .

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی، در پایان خاطرنشان ساخت: برگزاری این نمایشگاه ها بسیار موثر است، اما نباید به حالت فعلی راضی باشیم بلکه باید برای پیشرفت گام های بلندی تری برداریم.

انتهای پیام 18/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha