چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
جرج جرداق

حوزه/ رئیس جامعة المصطفی با بیان این که جرج جرداق متواضعانه در برابر عدالت علی (ع)خم شد، گفت: جرج جرداق با عشق به انسانیت و عدالتی که در علی(ع) یافته بود، واژگانی که بر کتاب جاری ساخت،‌آمیخته با محبت و عشق به انسانیت علوی بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی با تسلیت در گذشت جرج جرداق مسیحی،  با اشاره به آیه «وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَّوَدَّةً لِّلَّذِينَ آمَنُواْ الَّذِينَ قَالُوَاْ إِنَّا نَصَارَى ذَلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لاَ يَسْتَكْبِرُونَ»؛ اظهار داشت: قطعا کسانی را که گفتند: «ما نصرانی هستیم»، نزدیکترین مردم در دوستی با مؤمنان خواهی یافت، زیرا برخی از آنان دانشمندان و رهبانانی اند که تکبر نمی ورزند.

وی افزود: جرج جرداق مسیحی، عاشق امام علی(ع) نویسنده کتاب پنج جلدی «الامام علی صوت العدالة الانسانیة» با عشق به انسانیت و عدالت علوی دیده بر جهان بست.

رئیس جامعه المصطفی تصریح کرد: وی  جز علی(ع) کسی را شایسته نوشتن ندانست و حاضر نشد در برابر اموال کثیر دست به قلم برد و چیزی بنگارد.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی بیان داشت جرداق با عشق به انسانیت و عدالتی که در علی(ع) یافته بود، نمی خواست قلم خویش را آلوده به مظاهر دنیوی کند. قدر قلم را شناخت و به سوگند خداوند به قلم وفادار ماند و سطر سطر واژگانی که بر کتاب جاری ساخت،‌آمیخته با محبت و عشق به انسانیت علوی بود.

وی افزود: این عالم مسیحی، مورخی آگاه، دانشمندی عاشق و صاحب فتوتی واله و شیدا  بود که نسبت به حقانیت انسانیت و عدالت علی(ع) هیچ تکبر و استکباری نداشت و متواضعانه در برابر آن شهید عدالت خم شد و قلم را به سجده در آورد تا از او الگویی برای جهانیان بسازد و در معرفی ایشان کوتاهی نکند. با آن که از امت نصاری بود چنان با پیشوای نخست امت اسلام تقرب مودت آمیز داشت که مصداق آیات الهی شد.

رئیس جامعه المصطفی تصریح کرد: وی  چنان دلباخته و شیدای امام امیرمؤمنان علی(ع) بود که 40 سال از عمرش را به مطالعه درباره شخصیت آن حضرت گذاشت و درباره عظمت آن حضرت(ع) می گفت: من پس از علی(ع) کسی را شایسته نوشتن ندیدم و تصمیم گرفتم که جز در مورد علی(ع) ننویسم. انقلاب علی(ع) انقلاب انسانی، اجتماعی، فکری و فرهنگی بود و در آن بین دو جبهه فسق و قاچاق انسان و برده و مرگ از یک طرف و جبهه دین و رحمت و عدالت و انسانیت و آزادی و حیات فاصله های زیادی بود. موظف شدم که جبهه علی را که خالص ترین جبهه ها است، مورد بررسی و تحلیل قرار دهم. این جبهه راه را برای من روشن کرد و چراغ راهم شد».

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha