چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
55

جرج جرداق شخصيتي بود كه در بند ديدارهاي پيش ساخته‌ي، طايفه‌اي، سياسي، نژادي و فكري نماند و در جستجوي حقيقت و كمال بود و در نهايت وقتي به حقيقت رسيد سر فرود آورد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه ، مراسم تکریم و تجلیل از ادیب نامور لبنانی جرج جرداق، مولف کتاب شهیر الامام علی صوت العدالة الانسانية در بیروت برگزار شد.

* حضور نمایندگان طوائف مختلف لبنان

در اين مراسم كه با ابتكار رايزني و حمايت سفارت جمهوري اسلامي ايران در لبنان برگزار شد، جمعي از شخصيت‌هاي فرهنگي، هنري و مذهبي از طوايف مختلف مسيحي، شيعي، سني و دروزي لبنان از جمله «محمد رعد» رئيس فراكسيون حزب‌الله در مجلس لبنان «حسين الحسيني» رئيس سابق پارلمان لبنان و اعضاي خانواده بويژه همسر و فرزند و دوستان جرج جرداق  حضور يافتند.

در اين مراسم همچنين پيام دكتر علي لاريجاني رئیس مجلس شورای اسلامی از سوی حسين شيخ‌الاسلام قرائت شد.

سخنرانی رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

دكتر ابراهيمي ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این مراسم جرج جرداق را شخصيتي كه در بند ديدارهاي پيش ساخته‌ي، طايفه‌اي، سياسي، نژادي و فكري نماند؛ دانست و از او به عنوان شخصيتي كه در جستجوي حقيقت و كمال بود و در نهايت وقتي به حقيقت رسيد سر فرود آورد، ياد كرد.

وی همچنين از جرج جرداق به‌ عنوان كسي كه خود را در حافظة انديشه و ادبيات جهان جاودان ساخت ياد كرد. و در فرازي ديگر ظهور امثال جرج جرداق را ما حصل تعايش و تأثير و تأثر  فكري در فضاي تنوع فرهنگي لبنان دانست.

رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي همچنين با ابراز تأسف از اينكه تمامي اين ويژگي‌هاي مثبت و متنوع فرهنگي لبنان از جانب جريانات تكفيري در خطر است افزود: شكي نيست كه پيدايش جريان تكفيري محصول سال‌ها ترويج و تبليغ انديشه و مكتب فكري تكفير با پشتيباني مالي و سياسي قدرت‌هاي بين‌المللي و منطقه‌اي مي‌باشد لذا مقابله با آن ساده و سطحي نمي‌تواند باشد بلكه نيازمند بسيج همگاني علما، انديشمندان و نخبگان در منطقه و همكاري و همدلي توام با برنامه‌ريزي است.

تشکر هادی جرداق از ملت و دولت جمهوری اسلامی

«هادي جرداق» هم به‌نمايندگي از اعضاي خانواده اين نويسنده برجسته مسيحي سخن گفت و جلوه‌هايي از زندگي اين انديشمند را تشريح كرد و از ملت و دولت جمهوري اسلامي ايران بويژه مقام معظم رهبري، رئيس جمهوري، رئيس مجلس شوراي اسلامي، وزير فرهنگ جمهوري اسلامي ايران، سفارت و رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در لبنان تشكر كرد.

در طول اين مراسم همچنين يك فيلم مستند از زندگي جرج جرداق پخش گرديد.

در پايان اين مراسم و به‌رسم يادبود لوح يادبودي از طرف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي توسط دكتر ابراهيمي تقديم خانواده مرحوم جرج جرداق گرديد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha