سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
عزاداری

مدیر مدرسه علمیه میرزا علی اکبر اردبیل با اشاره به این که مجالس اهل بیت(ع) در حقیقت نردبانی به سوی تعالی معنوی است، گفت: مجلس وعظ و خطابه مربوط به ائمه اطهار(ع) کلاس درس معرفت افزایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اردبیل، حجت الاسلام علی عزیزپور، صبح امروز در مراسم معنوی قرائت حدیث پرفیض کساء در مدرسه علمیه میرزاعلی اکبر اردبیل با اشاره به اهمیت مجالس اهل بیت(ع)، خاطرنشان کرد: مجالس اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در حقیقت نردبانی به سوی تعالی معنوی است.

 وی افزود: این قبیل مجالس و قرائت زیارت عاشورا، جامعه کبیره و مطالعه زندگانی ائمه اطهار(ع) و علمای بزرگ اسلام است که انسان را به سعادت اخروی و معرفت افزایی دینی نزدیک می کند.

 حجت الاسلام عزیزپور، مجلس وعظ و خطابه مربوط به اهل بیت(ع) را یک دوره معرفت افزایی کامل دانست و گفت: راهی به جز این که در این مجالس و تلاوت قرآن و خواندن زیارات ائمه معصومان(ع) شرکت کنیم تا مقرون به رحمت الهی شویم، نداریم.

 مدیر مدرسه میرزاعلی اکبر اردبیل ادامه داد: برگزاری مراسم عزاداری صحیح و اسلامی افزون بر تأکید بر ارزش‌های اسلامی و معنوی یک حرکت منطقی در راستای بروز و ظهور عواطف انسانی و حس حمایت از مظلومان جهان را نیز ترویج خواهد داد.

 وی، اهمیت به مجالس عزاداری و ذکر ائمه اطهار (ع) را بسیار پر اهمیت دانست و گفت: در احادیث و روایات متعددی بر لزوم برپایی مجالس عزاداری تاکید شده است.

حجت الاسلام عزیزپور، تاکید کرد: اصولاً یاد ائمه اطهار(ع) غذای روح و قلب مؤمن است، چرا که خداوند ولایت و محبت آنها را سبب زنده ماندن دل ها قرار داده و هر کس طالب زنده دلی است، باید امرِ ولایت ایشان را در قلب خود زنده نگه دارد.

/انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha