چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
89

حوزه/ قائم مقام وزیر دینی اندونزی در راس هیئتی از فرهیختگان مذهبی کشور اندونزی با حضور در مرکز نور با آخرین دست آوردها و تولیدات این مرکز علوم کامپیوتری آشنا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، این هئیت که به دعوت معاونت بین الملل حوزه های علمیه در قم حضور داشتند با برخی از مراجع معظم تقلید، علما و مدیران حوزه های علمیه دیدار و گفت وگو کردند.

در این دیدار پس از سخنان مدیر امور بین الملل مرکز نور، حجت الاسلام حامد مقیسه از کارشناسان پژوهشی مرکز ضمن معرفی تولیدات و فعالیت های مرکز بنا به درخواست میهمانان نرم افزار بزرگترین دانشنامه قرآن کریم را برای آنها معرفی کرد.

وی افزود: این نرم افزار حاوی متن کامل ۴۴۶ عنوان کتاب در ۲۰۵۶ جلد که شامل "متن کامل قرآن کریم"، "۳۴۱ عنوان تفسیر فارسی و عربی"، "۲۳ ترجمه فارسى"،"۴۷ ترجمه  به ۲۵ زبان ديگر" مانند: انگليسى،روسی ،آلمانی ، اردو،فرانسوی ، ترکى ، مالايى و ... می باشد.

حجت الاسلام مقیسه با اشاره به زبان های کتب موجود در برنامه اظهارداشت: آلبانیایی, آلمانی, اردو, اسپانیولی, انگلیسی, ایتالیایی, بلغاری, بنگالی, بوسنیایی, ترکی استانبولی, روسی, سواحیلی, عربی, فارسی, فرانسوی, لهستانی, مالایی, هندی, پرتغالی, چینی, ژاپنی از جمله ترجمه های متون موجود در این نرم افزار فاخر و ارزشمند هستند.

وی با بیان این که زبان و محیط کاربری این نرم افزار سه زبانه ( فارسی، عربی و انگلیسی) می باشد، بیان داشت: با توجه به زبان های ارائه شده در این محصول که کار چندین ساله بیش از یکصد محقق پژوهشی و برنامه نویسی فنی می باشد کار را برای پژوهشگران و به ویژه قرآن پژوهان تسهیل کرده است.

در ادامه این جلسه میهمانان با طرح سوالاتی پژوهشی و فنی با توضیحات کارشناس پژوهشی مرکز نور به پاسخ های خود رسیدند.

انتهای پیام     313/17

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha