سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
کد خبر: 339691
۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۸
حجت‌الاسلام حاتمی سازمان اوقاف

حوزه / معاون حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از فعالیت 500 بیمارستان وقفی در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام محمدمهدی حاتمی، معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه در بازدید از درمانگاه خیریه و پروژه 160 واحدی مسکونی موقوفی شهرستان بیدستان  قزوین گفت: خوشبختانه در پنج سال گذشته میزان ثبت وقف های جدید در کشور از رشد 10 برابری برخوردار بوده است که این امر نشان دهنده علاقه مندی بیشتر مردم به وقف های جدید بر حسب نیازهای روز جامعه است.

وی افزود: مردم جامعه ما در هر زمان که نیازی احساس شود در حوزه های مختلف اجتماعی، درمانی، مذهبی و دینی برای وقف ورود پیدا می کنند.

حجت الاسلام حاتمی بیان کرد: در حال حاضر بیش از 500 بیمارستان و مرکز درمانی وقفی در کشور وجود دارد که احداث درمانگاه در شهر بیدستان و راه اندازی مرکز دیالیز در شهر قزوین از محل درآمد موقوفات نشان دهنده علاقه مندی بیشتر مردم به وقف های جدید در این زمینه است .

وی بیان کرد: رسانه های جمعی می توانند در زمینه ترویج فرهنگ وقف به ویژه وقف بر حسب نیازهای روز تلاش کنند؛ چرا که اطلاع رسانی در این زمینه بسیار موثر است.

حجت الاسلام حاتمی اضافه کرد: احیای موقوفات در کشور و زنده نگه داشتن فرهنگ وقف ثمراتی را به دنبال خواهد داشت که در رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در کشور نیز بسیار موثر است.

معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه بر حفظ موقوفات تاکید کرد و افزود: سازمان اوقاف کشور به طور جد به دنبال احقاق حقوق موقوفات است و هیچ شخص حقیقی و حقوقی حق تصرف اموال موقوفه را ندارد.

حجت الاسلام حاتمی با بیان این که در حال حاضر یک میلیون و 400 هزار ملک وقفی در کشور وجود دارد گفت: وقف جمعی با شیوه انتشار اوراق وقف در کشور شروع شده که یک بیمارستان جامع تخصصی سرطان از این طریق در تهران احداث و راه اندازی می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha