جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
سردار شعبانی

حوزه/ نشست علمی پژوهشی، از سلسله نشست‌های بیداری اسلامی با موضوع «ماهیت و تهدید تکفیری‌ها امروز به همت مؤسسه آموزش علی علوم انسانی در حسینیه قدس مجتمع امین قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، سردار ناصر شعبانی، جانشین مجتمع دانشگاهی امام حسین(ع) سپاه، در ابتدای این نشست علمی پژوهشی، ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبد الله الحسین(ع)، تصریح کرد: شاید بتوان گفت؛ احترام به طی طریق 40 شبانه روزی سرهای شهدای کربلا تا رسیدن به پیکرهایشان، یکی از دلایلی است که همچنان شیعه بعد از گذشت بیش از هزار سال، 40 شبانه روز برای ابا عبد الله(ع) و اصحاب شان عزاداری می‌کند.

وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از نحوه تشکیل و تأسیس گروه های تکفیری در عصر کنونی تصریح کرد: بر اساس فرمایشات امام خمینی(ره)، قرن اخیر قرن غلبه مستضعفین بر مستکبرین است. بیداری های اخیر در جهان اسلام خود تاییدی بر کلام امام(ره) است.

شعبانی با اشاره به قرائت های متعدد از اسلام در عصر کنونی خاطرنشان کرد: اسلام تندرو و وهابی، اسلام آمریکایی و اسلام تکفیری از مهمترین قرائت هایی است که در آن مسلمات اولیه احکام اسلامی، رعایت نمی شود.

استاد دانشگاه امام حسین(ع) ارائه چهره ای خونخوار، آدمکش و جاهلی از اسلام به جهانیان را از مهمترین هدف تأسیس اسلام تکفیری توسط استکبار جهانی دانست و ابراز داشت: تشکبل گروه های تندرو شیعی و سنی از مهمترین برنامه‌های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی برای ضریه زدن به اصل اسلام است.

وی با اشاره به تشکیلات هدفمند گروه های تکفیری در عصر کنونی اذعان داشت: هسته مرکزی و هدایتگری در جریان داعش سکولارهای بعثی هستند و تلاش دارند تا با راه اندازی رعب و وحشت در کشورهای اسلامی مجدداً به قدرت باز گردند.

سخنران این نشست با بیان این که گروه تکفیری داعش نام دیگر خود را العوده یعنی بازگشت بعثی‌ها به قدرت گذاشته اند، ابراز داشت: پس از موفقیت‌ برخی از کشورهای اسلامی در تثبیت سیاسی و تبدیل شدن به قدرت های سیاسی، اقتصادی و نظامی منطقه؛ بعثی‌های ترد شده از قدرت، تلاش خود را برای بازپس گیری قدرت و تأثیرگذاری بر رویدادهای منطقه افزایش دادند.

وی حضور جریان های تکفیری به نام‌های متعدد در کشورهای اسلامی را یکی از مهمترین برنامه های جهان استکبار برای ضربه زدن به موج اسلام خواهی های روز افزون در غرب عنوان کرد و اظهار داشت: حبهه النصره در سوریه، داعش در عراق، القاعده در عربستان، طالبان در افغانستان، بوکوحرام در نیجریه، جند الشیطان و جیش العدل در ایران و شمار دیگری از گروه های تکفیری بزرگ و کوچک در کشورهای اسلامی، توسط استکبار جهانی و آمریکا برای مبارزه با اسلام ناب محمدی(ص) مسلح و حمایت می شوند.

استاد دانشگاه امام حسين(ع) با بیان این که داعش در دنیای مدرن احساس غریبه ای دارد و همه چیز را نامشروع و حرام می‌داند، خاطرنشان کرد: گروه های تکفیری به ویژه داعش بر عدم برگزاری انتخابات، تحصیل بانوان تاکید داشته و سر بریدن بی گناهان و انگشتان رای دهندگان را سرلوحه مبارزات خویش قرار داده است.

استاد دانشگاه امام حسین(ع) با تأکید بر این که متأسفانه در عصر کنونی واقعیت های تلخی در کشورهای اسلامی به نام اسلام و اسلام خواهی روی می دهد، ابراز داشت: فهم نادرست و پیگیری قرائت های نا صحیح از اسلام که توسط علمای وهابی صورت می گیرد، عامل بسیاری از جنایات وحشتناک منطقه است.

سردار شعبانی در پایان سخنان خود قدرت بخشی به جریان های تکفیری توسط استکبار جهانی را عاملی برای منحرف نمودن بیداری های اسلامی اخیر منطقه عنوان کرد و تصریح کرد: متأسفانه غرب با طراحی و برنامه ریزی های عمیق توانست جریان اصیل بیداری اسلامی را در بیشتر کشورهای اسلامی منحرف نموده و مبارزات استکبار ستیزی را به اسلام ستیزی تبدیل نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha