شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
مسجد

مردم خیر و دین مدار شهر سیس آذربایجان شرقی، برای احداث مسجد، حسینیه و خانه عالم همت مضاعفی به خرج داده اند.

فریدون نشری سیس، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سیس، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، تصریح کرد: خانه عالم به همت اهالی شهر سیس در سال 1370 با مساحت 180 مترمربع در این شهر احداث شد.

وی با اشاره به این که زمین این خانه عالم به همت یکی از خیرین شهر سیس اهدا شده و 140 میلیون ریال برای احداث آن هزینه گردید، افزود: از سال 1370 به بعد تعداد 2 موسسه خیریه و یک حسینیه و چندین مسجد به همت خیرین شهر سیس در این شهر احداث شده که در هر 6 محله این شهر، یک مسجد ساخته شده است.

عضو شورای اسلامی شهر سیس در ادامه با اشاره به وجود مقبره دو عارف و عالم نامی در این شهر، ابراز داشت: مقبره پیر رجب سیس و شیخ اسماعیل سیس در شهر سیس قرار دارد که در حال بهسازی می باشند.

نشری سیس همچنین بر ضرورت اجرای برنامه های فرهنگی در این شهر تاکید کرد و اظهار داشت: کانون فرهنگی الغدیر مسجدجامع در این شهر فعالیت می کند که در اجرای برنامه های فرهنگی در شهر سیس بسیار موثر است.

وی ادامه داد: فعالیت کانون فرهنگی هنری مسجد در شهر سیس، پتانسیل خوبی برای نوجوانان و جوانان این شهر است، وجود کتابخانه و قرائت خانه و برگزاری کلاس های آموزشی قرآن و ... در این کانون، نقش بسزایی در ارتقای فرهنگ دینی جوانان این شهر داشته است.

​گفتنی است، شهر سیس یکی از شهرهای شهرستان شبستر از توابع استان آذربایجان شرقی می باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha