پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
کد خبر: 339950
۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱
بسیج

حوزه / همزمان با هفته بسیج و سالروز تشکیل بسیج طلبه و دانشجو از طلاب نمونه و بسیجی مدارس حوزه های علمیه قزوین تجلیل و قدردانی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه » در قزوین، مراسم گرامی داشت سالروز تشکیل بسیج طلبه و دانشجو ظهر امروز با حضور حجت الاسلام محمد حسن باریک بین امام جمعه موقت قزوین، حجت الاسلام سید موسی ابراهیمی مدیر،حجت الاسلام عباسی معاون تهذیب ، حجت الاسلام سید مصطفی ابراهیمی معاون پژوهشی حوزه علمیه قزوین، سردار محمد شاهرخی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) قزوین، حجت الاسلام علی معبودی نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) قزوین و جمعی از مدیران و معاونین و طلاب حوزه های علمیه قزوین در مدرسه امام صادق (ع) قزوین برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام  علی عباسی معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با اشاره به فعالیت پایگاه های بسیج در مدارس علمیه قزوین گفت: در حال حاضر 10 پایگاه در حوزه ها و مدارس علمیه قزوین شامل مدارس علمیه برادران و خواهران فعال بوده که از بین اعضای آن بیش از 400 نفر مبلغ و مبلغه در اردوی راهیان نور به مناطق جبهه های جنگ اعزام می شوند.

وی افزود: برخی از اعضای این پایگاه در اردوهای جهادی هم حضور فعال داشته و به انجام فعالیت های فرهنگی و دینی می پردازند که تجربه خوبی بوده است

در ادامه این مراسم سردار محمد شاهرخی فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) قزوین بیان کرد: بسیج مفهومی است که در قالب زمان و مکان  نمی گنجد بلکه بسیج یک فرهنگ و تفکر است که ریشه در باورها و اعتقادات ما دارد که توسط آحاد ملت تشکیل شده و امروز  گستره جغرافیایی را  پیدا نمی کنید که بسیج در آن  حضور نداشته باشد.

وی افزود: بسیجیان آحادی هستند که برای پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی جمع شده اند  تا بتوانند اهداف عالی این انقلاب را به سرانجام مقصود برسانند.

حجت الاسلام علی معبودی نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) قزوین در ادامه ایم مراسم اظهار کرد: در عرصه های سازندگی و بالندگی انقلاب به اعتراف دوست و دشمن نقش امام و رهبری در بالندگی و هدایت بسیج بی بدیل است و می توان گفت که امام و رهبری به درستی همه جهات و چهارچوب های مورد نیاز را برای بسیج تعریف کرده اند.

وی افزود: روحانیون بسیجی باید سعی کنند با مدنظر قرار دادن اندیشه والای امام راحل (ره) به وظایف اصلی خود که در منشور روحانیت بنیانگذار انقلاب اسلامی به آن اشاره شده در جهت تحقق آرمان های انقلاب تلاش کنند.

در پایان این گردهمایی از مدیران، معاونین، طلاب نمونه و بسیجی مدارس حوزه های علمیه قزوین تجلیل شد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha