چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
سرویس های جاسوسی

حوزه/ مدیر کل اطلاعات قزوین گفت: سرویس های جاسوسی دشمن برای ضربه زدن و از بین بردن حوزه به عنوان سنگر مدافع اسلام و انقلاب از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، بابایی در گردهمایی طلاب و فضلای قزوینی مقیم حوزه علمیه قم که در نمازخانه مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد، به تشریح تهدیدها و آسیب شناسی فرهنگی و اجتماعی از سوی دشمن و سرویس های جاسوسی در نظام مقدس جمهوری اسلامی و  حوزه پرداخت.

وی پیچیده و هدفمند بودن را دو ویژگی اصلی فعالیت سرویس های جاسوسی دشمن دانسته و افزود: دشمن با بهره گیری از تمام امکانات نرم افزاری و سخت افزاری، روند کار اطلاعاتی را با پیچیدگی خاصی مواجه کرده است و با این برنامه ریزی به دنبال اهداف خاصی می گردد.

بابایی اظهار داشت: نفوذ، ارتباط، نزدیک شدن و عضو گیری در نهاد روحانیت به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم برای همکاری و در نهایت ضربه زدن و از بین بردن این سنگر مدافع اسلام و انقلاب از جمله اهداف مهم سرویس های اطلاعاتی دشمن است.

مدیر کل اطلاعات قزوین پهن کردن زمینه همکاری- اطلاعاتی برای روحانیون در سفرهای خارج از کشور، ایجاد و دامن زدن  به اختلافات قومی - مذهبی از طریق روحانیت، تحریک به سخنرانی علیه نظام، برجسته کردن اختلافات فتوایی مراجع عظام تقلید با رهبر معظم انقلاب، نفوذ در بین بستگان نهاد روحانیت و تاثیرگذاری بر روی آنها را از مصادیق اقدامات و تلاش های سرویس جاسوسی دشمن دانست.

بابایی گفت: اطلاعات بدست آمده نشان می دهد سرویس های اطلاعاتی دشمن قصد نفوذ در لایه های مختلف نهاد روحانیت را دارد که این نوع تحرکات دشمن بسیار خزنده و مخفیانه در حال رخ دادن است.

وی پیشگیری را اقدامی ضروری در مقابله با تهدیدات سرویس های جاسوسی دشمن معرفی کرد و گفت: برقرار نکردن رابطه با اتباع بیگانه در داخل و خارج کشور، در میان گذاشتن ارتباط مشکوک با سرویس اطلاعات و امنیت کشور و همکاری با دادسرای ویژه روحانیت از جمله اقدامات و توصیه های این اداره کل به روحانیون است.

مدیرکل اطلاعات قزوین در ادامه به نفوذ گسترده سرویس های جاسوسی دشمن در شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی اشاره و عنوان کرد: شبهه افکنی در اعتقادات و تحریف و هجمه در حادثه عاشورا، مطرح کردن نزاع های مذهبی و قومی، برانگیختن حس ملی گرایی و نوع دوستی، مغالطه آمیز نشان دادن آیین های مذهبی، اشاعه سکولار در میان جوانان و افسانه بودن حادثه عاشورا از جمله اقدامات در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی می باشد.

بابایی در پایان به فعالیت حلقه انحرافی "کیهان" اشاره کرد و گفت: حلقه نوع ظهور و انحرافی «کیهان» به پایه گذاری شخصی به نام محمدعلی طاهری در سال 85 در ایران فعالیت خود را آغاز کرد که تبلیغ خود خدایی، رد کتاب آسمانی، توهین به روحانیت و انکار وحدانیت خدا از جمله اقدامات این تفکر انحرافی است؛ مراجع عظام،  تبلیغ این گونه نحله را حرام دانسته و حتی بعضی آیات عظام، مبلغان این نحله ها در کشور را مرتد عنوان کردند، از این رو باید نسبت به فعالیت چنین گروه هایی حساس بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha