دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
شرف الدین شمس الدین یمن

حوزه/این اندیشمند یمنی با بیان این که باید با رسانه های خصوصی تفرقه افکن برخورد شود گفت: علمای اسلام برای جذب جوانان فقیر تلاش کنند تا بر اثر فقر به تکفیری ها نپیوندند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، شرف الدین شمس الدین صبح امروز در کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری با اشاره به اینکه اسلام به دور از هرگونه تکفیر و تندروی است، اظهار داشت: علمای اسلام باید شجاعت در انتقاد داشته باشند و باید بدانیم اگر چنین مسائلی در صحنه های اسلامی صورت گرفته است نشان ضعف علما می باشد، چرا که ما نتوانسته ایم آن گونه که باید نقش آفرینی کنیم.

وی با بیان این که باید به تبیین ماهیت جریان تکفیر و راهکارهای برون رفت بپردازیم، تصریح کرد: باید به وحدت میانه بین مسلمانان تاکید کنیم و آیات تقریبی را تبیین نماییم. 

عالم برجسته یمن با اشاره به این که نباید اجازه داد احکام شرعی مذاهب، وحدت اسلام را مورد خدشه قرار دهد، ابراز داشت: علمای دین خودشان را برای وحدت عملی آماده و حول محور دین از تقرقه دوری کنند.

شمس الدین با بیان این که باید با اهل کتاب هم زیستی مسالمت آمیز داشته باشیم، اظهار داشت: خداوند فرموده است می توان هم زیستی مسالمت آمیز با یهود و مسیحیت داشته باشیم.

وی با اشاره به این که ما نمی توانیم هم دین و هم کیشان خود را تکفر کنیم، ابراز داشت: مبادا احادیث جعلی ما را از وحدت دور کند و بایستی تلاش کنیم از تفرقه دوری کنیم.

عالم برجسته یمنی با بیان اینکه خداوند در 120 آیه تاکید کرده است، هیچ اجباری در پذیرفتن دین وجود ندارد، گفت: اسلام به جنگ تاکید ندارد و همواره بر دفاع از حمله کفار توجه دارد.  

شمس الدین با اشاره به این که فقر یکی از عوامل ایجاد تکفیر است، ابراز داشت: تکفیری ها جوانان فقیر را جذب کرده و به آن ها پول می دهند.

وی با بیان اینکه کشورهای اسلامی نباید امکانات مادی در اختیار تکفیر قرار دهند، اظهار داشت: علمای اسلام برای جذب جوانان فقیر تلاش کنند تا بر اثر فقر به تکفیری ها نپیوندند.

این عالم دینی در پایان با اشاره به اینکه باید علمای گمراه و تفرقه افکن را از سخنرانی منع کنیم، خاطرنشان کرد: همچنین باید با رسانه های خصوصی تفرقه افکن برخورد شود.

انتهای پیام/ 313 /33            

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha