چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
رجعت

حوزه/ کارشناس مرکز ملی پاسخگویی به شبهات مهدویت گفت: وجود منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود علیه السلام تنها مختص به مسلمانان و شیعیان نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام محمدرضا فوادیان، سه شنبه شب طی سخنانی در برنامه «سلام زائر» در جمع نمازگزاران و مجاوران مسجد مقدس جمکران اظهارداشت: وجود حضرت برای شرق و غرب است و به موقعیت جغرافیای خاص یا محدود به مرزها نیست.

این محقق و پژوهشگر مهدوی تصریح کرد: بلوغ فکری، مهمترین عامل برای انتظار و دعا برای فرج حضرت به عنوان نجات بخش بشریت است.

حجت الاسلام فوادیان در ادامه سخنان خود به شباهت های رجعت امام حسين عليه السلام و حضرت مهدى عجل الله تعالی فرجه اشاره کرد و افزود: از نواى غريبانه استغاثه امام حسين عليه السلام، سال‏ها و قرن‏ها مى‏گذرد، اما انعكاس آن را مى‏توان در لحظه لحظه تاريخ با گوش جان شنيد، اين فرياد نه تنها رو به خاموشى و افول نگذاشته، بلكه هر روز رساتر و پرصلابت‏تر، خروش وجوشش آزادگان عالم را افزوده است.

وی ادامه داد: این جوش و خروش سال‏ها و قرن‏هاست که پابرجاست گویا این که امام حسین علیه السلام چشم به راه دوخته و به انتظار نشسته است تا امام عصر (عج)، ندايش را پاسخ گويد و پرچم بر زمين مانده‏اش را به دوش گيرد، داغ‏هاى كهنه‏اش را التيام بخشد و آرمان‏هاى بلندش را لباس تحقق بپوشاند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 200 جلد کتاب پیرامون مساله رجعت نوشته شده است، گفت: در 308 روايت، وارد شده كه امام مهدى (عج) نهمين فرزند امام حسين عليه السلام است و در بيشتر احاديثى كه از وجود مقدس رسول اكرم صلى الله عليه و آله درباره حضرت ولى‏عصر (عج) آمده، به آن حضرت به عناوينى چون: «از تبار پسرم حسين‏» و «از نسل اين پسرم‏» ، «نهمين فرزند پسرم حسين‏» معرفى شده است كه مجموع روايات پيامبر صلى الله عليه و آله در اين زمينه 185 حديث مى‏باشد.

حجت الاسلام فوادیان ادامه داد: با بررسى «ادعيه و زيارات‏» مربوط به سيد الشهدا عليه السلام و امام عصر (عج) به ارتباط وثيق و تنگاتنگ ميان اين دو نور پاک پى مى‏بريم، چرا كه هر دو در ماه شعبان به دنيا آمده‏اند و در روز تولد امام حسين عليه السلام بايد به ياد حضرت مهدى (عج)، بود و در روز تولد حضرت مهدى (عج)، بايد امام حسين عليه السلام را ياد كرد.

انتهای پیام   17/313

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha