جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
قران

مسئول واحد قرآن و تهذیب حوزه علميه اصفهان با تاکید بر برگزاری سلسله جلسات منظم مجمع حفاظ طلاب و روحانیون این حوزه، طلاب را پرچمداران اصلی نهضت حفظ قرآن دانست.

حجت الاسلام حسن غزالي، در گفت وگو با خبرنگار حوزه در اصفهان ، با اشاره به برگزاری سلسله نشست‌ها و مجامع حفاظ قرآني اظهار كرد:تاكنون دو مجمع حفاظ طلاب و روحانیون استان با حضور بیش از یکصد نفر از حافظین طلبه ، در محل سالن همایش خانه بیداری اسلامی برگزار شده است.

وی در مورد نحوه  برگزاری و چگونگی حضور طلاب  و روحانيون در این مراسم معنوی افزود: این جلسه که به صورت ماهیانه و با حضور طلاب و روحانيون حافظ قرآن و علاقه مند برگزار می‌شود،  داوطلبین با ثبت نام قبلی مي توانند به  اجراء برنامه بپردازند، که البته طلاب حافظ در سلسله مجمع هاي قرآنی ، میزبان حافظين و برخي از داورهاي بین المللی قرآن کریم همچون  استاد شهریار پرهیزکار خواهند بود.

این محقق قرآنی حوزه علمیه اصفهان ابراز داشت: در این جلسه  در ابتدا چندین تلاوت توسط طلاب حوزه علمیه اصفهان برگزارمي شود  وسپس  اساتيد از چند نفر از حفاظ به سبک مسابقات بین المللی سؤالاتی را می پرسند.

مسئول واحد قرآن و تهذیب حوزه علميه اصفهان ادامه داد: از جمله مباحث مطرح شده در اين سلسله برنلامه ها مي توان به  ارائه تذکرات و راهکارهایی در زمینه تقویت محفوظات قرآن كريم و راهكارهاي نوين براي حفظ قرآن كريم و همچنين تاكيد بر حفظ موضوعي قرآن اشاره كرد.

 وي خاطرنشان ساخت: حوزه های علمیه پرچمدار اصلی نهضت حفظ قرآن بوده  و اميدواريم كه  اینگونه جلسات با استمرار و نظم برگزار می شود، بتواند نقش خوبی در ایفای این وظیفه مهم ایفا نماید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha