سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر لزوم تدوین کتب درسی بر اساس اصول معارف دینی گفتند: کتاب های دوره پهلوی به گونه ای بود که فراماسونر و خودباخته به غرب تربیت می کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» این مرجع تقلید  امروز در دیدار معاون وزیر آموزش و پرورش که در دفتر معظم له در قم برگزار شد، با بیان اینکه آمورزش و پرورش از  مهمترین و مقدس ترین امور است اظهار داشتند: هیچ شغلی به اندازه آموزش علوم و تربیت تاثیر گذار نیست.

ایشان مسئله انسان سازی را مهمترین موضوع دنیا عنوان کردند و  اظهارداشتند:  باید بر برنامه ریزی بر اساس موازین دینی اهتمام داشته باشید، هر ملتی فرهنگ و اصولی برای تربیت دارد؛ ما افتخار می کنیم  که مبانی تربیتی  ما  از معارف اهل بیت(ع) و قرآن سرچشمه می گیرد.

معظم له بر لزوم تدوین کتب درسی بر اساس اصول معارف دینی تاکید کردند و ادامه دادند: باید این اصول را نهادینه کرد، چرا که عملی سازی موضوعات بسیار مشکل است و باید اهتمام بیشتر به آن داشت.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه مولفان کتب درسی به تبیین سنن و قوانین الهی در قرآن کریم برای ارائه به دانش آموزان اهتمام داشته باشند، اظهار داشتند: باید این قوانین را به دانش آموزان و نسل های انقلاب آموخت و هرجامعه ای که به قوانین الهی پایبند باشد، موفق خواهد بود. 

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به وجود سلایق گوناگون و استعدادهای مختلف در عرصه تعلیم و تربیت، ابراز داشتند: معلمان و مدیران مدراس باید همانند پدر خانواده، نسبت به تمام دانش آموزان شناخت کسب کرده و استعدادهای آن ها را شناسایی کنند.        

ایشان با اشاره به اینکه خداوند به انسان ها استعداد و هوش اعطا کرده است، گفتند: شکوفاکردن استعداد انسان ها امر مشکلی است و هر اقدامی که در این راستا صورت گیرد عبادت محسوب می شود.

این مرجع تقلید شغل معلمی را حرفه بسیار شریفی عنوان کردند و ابراز داشتند: روی آوردن دنیای امروز به جنگ و کشتار و فساد و خون ریزی به دلیل عدم تربیت دینی و اسلامی صحیح است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به تاثیر امام راحل(ره) در تعلیم و تربیت دینی در کشور، گفتند: با پیروزی انقلاب اسلامی دروس آموزش و پروش دینی شد.        

ایشان با بیان اینکه امام راحل(ره) تحولی جهانی را ایجاد کرد، ابراز داشتند: باید جوانان را با تجارب، سیره، سخنان و وصیت نامه امام راحل(ره) آگاه و آشنا کنیم.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه ما میراث دار فرهنگ طاغوتی هستیم، گفتند: کتاب های دوره پهلوی به گونه ای بود که فراماسونر و خودباخته به غرب تربیت می کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه با تاکید بر اینکه تنها صبغه دینی کتب درسی مهم نیست، ابراز داشتند: باید بیشتر به شناخت استعدادها در راستای تربیت اسلامی اهتمام داشت.

وی با بیان اینکه ما اعتقاد داریم انقلاب اسلامی قله ها را درخواهد نوردید، اظهار داشتند: دانش آموزان باید خود را برای زمینه زمینه سازی ظهور امام زمان(عج) آماده کنند.

ایشان همچنین در ادامه بر لزوم ایجاد روحیه تربیت پذیری در دانش آموزان تاکید کردند و گفتند: با تشویق و ترغیب حس تربیت پذیری را دنبال کنید.

این مرجع تقلید در پایان بر لزوم اهتمام به مسئله تربیت بدنی و ورزش در مدارس تاکید کردند.

انتهای پیام/313 /33    

 

     

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha