چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
عاشورائیان

حوزه / در سالروز اربعین شهادت سید و سالار شهیدان، بزرگترین تجمع شیعی جنوب کشور با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری در آستان شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز،، حجت‌الاسلام محسن اسماعیل‌پور، مسئول حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) امروز، در جمع خبرنگاران از برگزاری بزرگترین تجمع شیعی جنوب کشور در این آستان مقدس خبر داد و گفت: عزاداران حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در شب اربعین امام حسین(ع) میزبان رئیس دفتر محترم مقام معظم رهبری خواهند بود.

وی افزود: با توجه به اینکه حرم مطهر حضرت احمد بن‌موسی(ع) به‌عنوان بزرگترین پایگاه مؤثر شیعی جنوب کشور محسوب می‌شود، امسال مصادف با شهادت حسین‌گونه شهید محراب، آیت‌الله دستغیب ویژه‌برنامه بزرگداشت این عالم ربانی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی و هزاران نفر زائر و مجاور از نقاط مختلف کشور در صحن و سرای با صفای این امامزاده واجب‌التکریم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور در ادامه به روایاتی پیرامون اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: در استحباب و عظمت برپایی مراسم اربعین امام حسین(ع) روایات متعدد وارد شده و اهمیت این امر تا جایی است که امام حسن عسکری(ع) یکی از نشانه‌های مؤمن را زیارت اربعین دانسته‌اند.

وی سفر رئیس دفتر مقام معظم رهبری به شیراز در سالروز شهادت آیت‌الله دستغیب اولین نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز را گواه عنایت رهبر معظم به مردم ولایتمدار شیراز دانست و بیان کرد: مردم شیراز همواره در دفاع از مقام عظمی ولایت فقیه بابصیرت و آگاهانه عمل کرده و به لطف الهی عمل خواهند کردند و حادثه عبرت آموز و اندوه‌بار عاشورا نمونه‌ای از غفلت مردم نسبت به مقام امامت و ولایت است.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور در ادامه سخنان خود به ویژگی‌های شهید دستغیب اشاره کرد و گفت: سومین شهید محراب در شب عاشورا دیده به جهان گشود و نامش و حیاتش مصداق بارز عبودیت خداوند یکتا در سبیل حسینی بود.

رئیس حوزه تولیت آستان شاهچراغ(ع) اضافه کرد: این شهید بزرگوار همواره محور فعالیت‌های ولایی و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند مردم شیراز نواهای عاشقانه و عارفانه این مرجع بصیریت افزا هیچ‌گاه از یاد نخواهند برد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha