سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
قرآن

حوزه/ مراسم اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف قم در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین شوذب شیری، مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قم، در سخنانی گفت: قرآن بزرگترین اعجاز پیامبر گرامی اسلام است.

وی افزود: در حقیقت قرآن بزرگترین اعجاز پیامبران الهی است، زیرا غیر از قرآن همه معجزات اثر خود را از دست داده است و تنها معجزه ای که ماندگار خواهد بود قرآن کریم است.

در ادامه این مراسم، گروه همخوانی و مدیحه سرایی میعاد که به عنوان برتر این مسابقات در استان قم نیز دست یافته بود به اجرای قطعاتی عربی – فارسی با موضوع پیامبر اکرم(ص) و کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) پرداخت.

قرائت بیانیه پایانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرائت، ترتیل، حفظ و مفاهیم قرآن کریم و آیین اختتامیه نوزدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال، تواشیح و همخوانی قرآن کریم از دیگر بخش های این برنامه بود.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش استاندار قم نیز در این مراسم گفت: پیامبر اکرم(ص) دو امانت گرانبها را در میان مسلمانان به ودیعه نهاد که سبب در امان ماندن از گمراهی مسلمانان می شود که همان قرآن و اهل بیت(ع) هستند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش بیان کرد: چه کتابی در عالم است که خواندن و مشاهد خطوط و گوش دادن به آن پاداش و اثرات اعجاب آور دارد؛ اینکه تاکید شده است که یک مسلمان باید قرآن را قرائت و حفظ و گوش و عمل کند همه برای رسیدن انسان به سعادت است.

گفتنی است در پایان این مراسم جوایز برندگان بخش های مختلف در دو بخش شکوفه ها و برادران و خواهران بزرگسال اهدا شد و برندگان به مسابقات کشوری راه یافتند...

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha