سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
قرآن

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان قزوین از برگزاری دوره آموزشی "فهم روشمند قرآن کریم" ویژه طلاب این استان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین با اعلام این خبر،  بیان کرد: طرح فهم روشمند قرآن کریم عنوان مجموعه ای آموزشی در قالب کتاب، پاورپوینت و کلاس کارگاهی است که در راستای آموزش فهم روشمند قرآن در بین طلاب علوم دینی برگزار می گردد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این طرح، گفت: آشنایی با تاثیر علوم ادبی در فهم قرآن، آشنایی با منابع تفسیری، توانایی مقدماتی برای پژوهش های قرآنی، آشنایی با نکات ترجمه و نکات تفسیری و غنی سازی اطلاعات تبلیغی و قرآنی از جمله اهداف برگزاری این طرح است.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان قزوین اظهار کرد: بکارگیری اساتید مسلّط به ادبیات و مبانی تفسیری از حوزه علمیه قم،برگزاری کلاس ها به روش کارگاهی، شرکت در دوره تربیت مربی پس از گذراندن موفق دوره و اعطای گواهینامه پایان دوره پس از گذراندن هر جلد کتاب «درسنامه ترجمه و تفسیر قرآن کریم- سطح عالی» از ویژگی های طرح «فهم روشمند قرآن» می باشد.

وی، به شرایط ثبت نام و پذیرش در این دوره اشاره کرد و گفت: دارا بودن سطح تحصیلی حداقل پایه دوم، شرکت در کارگاه یک روزه و قبولی در مصاحبه علمی، تعیین سطح داوطلبان شرکت در این دوره از جمله شرایط ثبت نام می باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان قزوین افزود: طلاب علاقه مند به شرکت در این طرح می توانند برای ثبت نام به معاونت تهذیب مدارس علمیه محل تحصیل خود مراجعه نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در پایان یادآور شد: کلاس های این طرح در قالب 2 جلسه 50 دقیقه ای در هر هفته برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha