یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ملک عبدالله

ائتلاف ملی حمایت از مرسی از هواداران خود خواسته بود در حمایت از انقلاب 25 ژانویه به خیابان ها بیایند؛ اقدامی که واکنش طیف های مختلف علمای مصر را در پی داشته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، فوت ملک عبدالله پادشاه عربستان واکنش های متفاوتی را در مصر به دنبال داشته و در این میان با اینکه جماعت اخوان المسلمین طی یادداشتی در صفحه اینترنتی خود وفات پادشاه عربستان را تسلیت گفته بود، اما برخی وابستگان و طرفداران این حزب با تجمع در خیابان های المطریه نسبت به این حادثه اظهار خوشحالی کردند و پلاکاردهای حاوی کلمات توهین آمیز نسبت به پادشاه عربستان در دست داشتند و شعارهایی علیه ارتش و پلیس سر می داند. این در حالی بود که ائتلاف ملی حمایت از مرسی نیز از هواداران خود خواسته بود در حمایت از انقلاب 25 ژانویه به خیابان ها بیایند؛ اقدامی که واکنش طیف های مختلف علمای مصر را در پی داشته است.

وزیر اوقاف مصر: شادی اخوان از مرگ ملک عبدالله به دور از اسلام است

دکتر محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر در پیامی با تروریستی خواندن گروه اخوان المسلمین اقدام آنها را در شادی به خاطر وفات ملک عبدالله را پس از مرگ وی در صبح روز جمعه محکوم کرد.

وی در گفتگو با پایگاه فیتو گفته که این اقدام اخوانی ها از اسلام به دور است.

وزیر اوقاف مصر همچنین گفته اخوانی ها به وطن و عربیت خود توجهی ندارند و فقط به منافع خود می اندیشند.

شیخ احمد کریمه: اخوانی ها از اسلام صحیح خارج شده اند

دکتر شیخ احمد کریمه استاد شریعت اسلامی دانشکده پژوهش های اسلامی دانشگاه الازهر در قاهره گفت: شادی اعضای اخوان و طرفداران آنها در وفات ملک عبدالله نشان می دهد آنها ربطی به اسلام ندارند و نشان دهنده گمراهی مرشد آنها می باشد که اسلام را تحریف می کند.

شیخ کریمه عصر جمعه در گفتگو با پایگاه فیتو گفت: اعضای اخوان از اسلام صحیح خارج شده اند.

وی افزود: اخوانی ها اگر اهل دین بودند، علیه ارتش اعلام بسیج نمی کردند، چون ارتش حامی میهن و ناموس ما است و هیچ گاه برای تخریب زیرساخت های مصر تلاش نمی کردند.

شریف طه سخنگوی حزب النور نیز ضمن تسلیت به مناسبت وفات ملک عبدالله در سن 91 سالگی، در صفحه اینترنتی خود از شادی اخوانی ها در مرگ ملک عبدالله انتقاد کرد و گفت: مرگ مایه عبرت و اندرز است و شادی در مرگ دیگران از اخلاق بزرگان نیست.

لازم به ذکر است که عربستان در تاریخ هفتم مارس 2014، نام اخوان المسلمین و 8 سازمان دیگر را در لیست گروه های تروریستی قرار داده بود. عربستان همچنین در سال گذشته در مورد شماری از اساتید دانشگاه های این کشور و کشورهای همسایه خود دست به تحقیقات گسترده ای زده بود تا از عدم وابستگی آنها به اخوان مطمئن شود و علاوه بر این عربستان از جمله کشورهایی است که پس از سرنگونی محمد مرسی رییس جمهور اخوانی مصر، به این کشور کمک کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha