جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
سید عمار حکیم

حوزه/ سید عمار حکیم گفت: پاکسازی خاک عراق، وظیفه مردم عراق است و ما عراقی ها توانایی این کار را داریم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق روز شنبه تاکید کرد:که در جبهه های مختلف پیشرفت قابل توجهی علیه داعش داشته ایم.

وی افزود: نقشه راه وحدت برنامه ای ملی است که پس از تلاش های فراوان به ثمر نشست.

حکیم در سخنان خود در حاشیه مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله العظمی سید محسن حکیم گفت: وحدت حاصل نمی شود مگر با برطرف شدن نگرانی ها و نقشه راه وحدت برنامه ای جامع و ملی است که پس از تلاش های فراوان و رای پارلمان به ثمر نشست.

وی افزود: این نقشه باید به روشی متوازن و متعادل اجرا شود و در تمام زمینه ها مشکلات را حل کنیم و نگرانی ها را برطرف سازیم، چون اگر ما به سراغ راه حل یک مشکل برویم و مشکلات را در عرصه های دیگر رها سازیم، این منجر به تنش و اشکال می شود.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق افزود: اگر مصلحت اقتضا کند که به اقلیم کردستان برویم و قراردادی در راستای منافع دولت و ملت و اقلیم کردستان منعقد کنیم، باید در استان های جنوبی و غربی نیز اقدامات مشابهی انجام دهیم تا توازن برقرار شود و همه راضی باشند. وی افزود: راضی کردن یک طرف و نگران ساختن طرف دیگر مار ا به وحدت مورد نظر نمی رساند.

وی از سوی دیگر تاکید کرد که ما در جبهه های مختلف شاهد پیشرفت علیه داعش هستیم و باید از این فضاها بهره بیشتر و بهتری ببریم و در برابر داعش متحد شویم. وی افزود: باید به تمام کسانی که علیه داعش سلاح به دست گرفته اند پوشش قانونی داده شود، اما لازم است تمام این سلاح ها در چارچوب مدیریت دولت و قانون باشد.

سید حکیم خاطر نشان کرد که هرکس به دنبال حمایت از ملت عراق است باید این کمک را به دولت تقدیم کند چون این دولت است که مسؤولیت جنگ علیه داعش را بر عهده دارد و ما بار دیگر تاکید می کنیم که پاکسازی خاک عراق وظیفه مردم عراق است و ما عراقی ها توانایی این کار را داریم.

لازم به ذکر است که عراق این روزها اوضاع امنیتی ویژه ای دارد و عملیات های نظامی برای بیرون راندن داعش از مناطق حضور آنها در استان های نینوا و صلاح الدین و دیالی و کرکوک ادامه دارد و در الانبار هم جنگ علیه داعش جریان دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha