چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
استکبار

حوزه/ استکبار جهانی به دنبال آن است نوری که از انقلاب اسلامی ایران در جهان روشن شده را خاموش کند و از ابتدا نیز تجزیه ممالک اسلامی را در دستور کار داشت، اما به لطف خدا تاکنون نتوانسته این کار را انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بندرعباس، مدیر مدرسه علوم دینی اهل سنت بندرلنگه، روز گذشته در همایش «عشاق رسول رحمت و آموزگار وحدت» ، ضمن محکوم کردن اهانت روزنامه فرانسوی به پیامبراکرم(ص)، گفت: شخصیتی که بدخواهان و بداندیشان نسبت به او اهانت کردند، شخصیت ناشناخته ای برای بشر نیست، بلکه سیره تئوری وعملی ایشان بیانگر حمایت و طرفداری عملی آن حضرت از کرامت انسانی و حقوق بشر است.

*اصابت ترکش های بیداری اسلامی به پایه نظام استکباری

شیخ محمد علی امینی افزود: استکبار جهانی از موج بیداری اسلامی و ترکش هایی که به پایه های حکومت آنها اصابت کرده، دچار خشم هستند و آنچه که با هدایت صهیونیست ها در فرانسه اتفاق افتاد، نشان دهنده هراس آنها از گسترش اسلام در دنیاست.

وی ادامه داد: صهیونیست ها برای تحقیر مسلمانان و اسلام هراسی درجهان سرمایه گذاری زیادی کرده اند تا به موجودیت خود رسمیت دهند و پیامبراکرم(ص) که منادی صلح، صفا و دوستی بین بشریت است، زیرسئوال ببرند.

مدیرمدرسه علوم دینی اهل سنت بندرلنگه اظهارکرد: پیامبر اکرم(ص) به معنای واقعی همانطور که خدا ایشان را معرفی کرده، "رحمة للعالمین" است و رحمتش در کره زمین گسترده است.

این عالم اهل سنت تصریح کرد: برما و رسانه های ما تکلیف است که به نحواحسن در راستای شناساندن اسلام، قرآن و پیامبراکرم(ص) تلاش کنیم و اختلافات را کناربگذاریم.

* گسترش اسلام هراسی در دنیا

شیخ احمد عالی زاده، از علمای اهل سنت هرمزگان نیز پیامبراعظم(ص) را رسول رحمت و رحمة للعالمین دانست و گفت: ما پیرو پیامبر رحمت و مهربانی هستیم وگرنه فرانسه را به خاک وخون می کشانیدم.

وی با اشاره به تاکیدات پیامبر و قرآن مبنی بر وحدت مسلمین، افزود: دشمنان با به راه انداختن حرکت های تکفیری و توهین آمیز، به ایجاد تفرقه در جهان اسلام و گسترش اسلام هراسی در دنیا هستند.

امام جمعه اهل سنت شهرک توحید بندرعباس یادآور شد: استکبار جهانی به دنبال آن است  نوری که از انقلاب اسلامی ایران در جهان روشن شده را خاموش کند و از ابتدا نیز تجزیه ممالک اسلامی را در دستور کار داشت، اما به لطف خدا تاکنون نتوانسته اند این کار را انجام دهند.

*توطئه ای آمریکایی و صهیونیستی

حجت الاسلام محمد علی لبخندان، دبیرعملی همایش بین المللی امام سجاد(ع) نیز اهانت به ساحت رسول اعظم(ص) را توطئه ای آمریکایی و صهیونیستی خواند و گفت: اگر کسی متوسل به توهین شود، منطق ندارد.

این محقق و پژوهشگر حوزوی ادامه داد: دشمنان ما که هرروز برای گسترش اسلام هراسی درجهان به هتک حرمت مقدسات می پردازند، حرفی برای گفتن ندارند و از منطق وخرد بهره ای نبرده اند.

وی با اشاره به این که به برکت نظام و ولایت فقیه اختلافی بین تشیع و تسنن استان هرمزگان نیست و منادی وحدت درکشور هستند، تصریح کرد: اگر بخواهیم وحدت واقعی درجهت برطرف کردن اختلاف شکل بگیرد باید با محوریت پیامبراکرم(ص) و اهل بیت (ع) باشد.

*با وحدت و انسجام در مقابل دشمنان بایستیم

شیخ محمد صدیق فهیمی، از علمای اهل سنت هرمزگان نیز با محکومیت اهانت نشریه فرانسوی به پیامبراکرم(ص)، به ضرورت خروش همه مسلمانان و انسان های آزاده علیه این گونه اقدامات موهن اشاره کرد و گفت: باید پیش از اینها برای جلوگیری از حرکت های شیطانی وتکفیری دشمنان به پا می خاستیم.

وی تصریح کرد: پیامبراکرم(ص) وائمه معصومین(ع) اسوه ها و الگوهای با ارزشی هستند، لذا ما باید با الگو گیری از این بزرگواران، از تفرقه بپرهیزیم و با وحدت و انسجام در مقابل دشمنان بایستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha