سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
مروی

حوزه/ معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری گفت: امروز از برکت خون شهدا آسایش، امنیت و گسترش انقلاب اسلامی را شاهد هستیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مروی، معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری، امروز در دومین همایش ملی تجلیل از طلاب ممتاز شاهد و ایثارگر با  بیان این که،  این همایش جمع دوفضیلت شهادت و طلبگی است، گفت: امروز از برکت خون شهدا آسایش،  امنیت و گسترش انقلاب اسلامی را شاهد هستیم.

وی با بیان این که احیای اسلام به برکت خون شهدا است، تصریح کرد: انسان برای رسیدن به رستگاری باید تهذیب نفس کند و مطمئن ترین و سریع ترین مسیری که انسان را به تزکیه می رساند از خود گذشتگی شهیدان است. 

معاون  ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم  رهبری با اشاره به اینکه شهیدان با نثار جان و هستی خود از همه عواطف و احساسات و علایق مادی گذشتند، ابراز داشت: در اسلام وقتی می خواهند مقامی را ارج دهند با پاداش شهیدان قیاس می کنند.  

حجت الاسلام والمسلمین مروی با تاکید بر اهتمام به عبودیت گرایی، گفت: علما عنصر اخلاص و عبودیت را در خود به وجود آوردند و با مجاهدت های علمی و دینی توانستند معارف اسلام را به ما برسانند.

وی با اشاره به اینکه سابقه علمای شیعه سرمایه پرارزشی است که در اختیار طلاب قرار دارد، گفت: اگر صدها سال از وفات علمای بزرگ می گذرد و نام آن ها می درخشد به برکت اخلاص است و تمام تلاش آنان  برای خدا بود.

امام (ره) هیچ گاه برای خود گامی برنداشت

معاون  ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم  رهبری با بیان اینکه مصداق بارز عالم با اخلاص در دوره ما امام راحل(ره)

است، گفت: امام خمینی(ره) هیچ گاه برای خود گامی برنداشت و اخلاص و ایمان ایشان مثال زدنی بود، چرا که اندیشه و فکر امام راحل(ره) به نور خداوند روشن بود. 

حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به اینکه امام راحل(ره) اهل مطرح کردن خود نبود، ابراز داشت: ایشان برای رحلت علما مجلس ختم برگزار نمی کرد تا این شائبه ایجاد نشود که خود برای حضور در مرجعیت اعلام آمادگی دارد. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز پس از 36 سال، انقلاب اسلامی با عظمت راه خود را طی می کند و قلب ها را متوجه خود کرده است.

انتهای پیام/313 /33

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha