سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آیت‌‌الله موسوی کرمانی

حوزه / مراسم نخستین سالگرد درگذشت آیت الله سید حسین موسوی کرمانی با حضور آیت الله العظمی سبحانی، علما، اساتید، اقشار مختلف مردم و روحانیون در مدرسه امیر المومنین(ع) قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری در این مراسم  که از سوی آیت الله العظمی مکارم شیرازی برگزارشد گفت: خداوند همه موجودات را تک بعدی خلق کرده ولی در دو بعد حیوانی و ملکوتی آفریده است.

وی ادامه داد: زمانی که انسان عقل را بر شهوت و جنبه ناسوتی غلبه دهد از ملائکه برتر خواهد بود و کسی که جنبه ناسوتی و غریزی را بر عقل غلبه داد از حیوان هم پست‌تر است و این به خاطر خلقت دو بعدی انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری به روایتی از امام حسن عسکری(ع) درباره فقها و علما اشاره کرد و اظهار داشت: علما و فقها، سرپرستی مردم را بر عهده دارند و دعوت کننده مردم به حجت خدا می‌باشند و سنگر بان دین در برابر شبکه‌های ابلیس و مکتب‌های ناصبی و وهابی و القاعده  هستند که اگر آنان نبودند هیچ کس دیگر به سمت دین خدا نمی رفت و همه مرتد می‌شدند.

وی اظهار داشت: متاسفانه دنیا هنوز شخصیت و حیثیت علمای دین را نشناخته  و باید گفت: حتی خواص نیز جایگاه عالمان دین را درست درک نکرده‌اند.

این خطیب حوزوی  در ادامه به شخصیت مرحوم آیت الله سید حسین موسوی کرمانی اشاره کرد و افزود: آن  مرحوم در طول عمرش اهتمام زیادی به تبلیغ، بیان آموزه‌های دینی،  تدریس و تالیف کتب داشت.

وی خاطرنشان ساخت:  آیت الله کرمانی مورد عنایت خاص مرجعیت شیعه مرحوم آیت الله العظمی  بروجردی بود و کتاب موسوعه احادیث یکی از کتاب هایی است که ازآن مرحوم و سایر فقها به یادگار مانده است.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha