جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت‌الاسلام حاجی صادقی

حوزه/ جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: امروز دشمن قلب و مغز جهان اسلام را هدف گرفته و رسالت بزرگ روحانیت در این عرصه، بصیرت افزایی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین  عبدالله حاجی صادقی عصر امروز در نشست خبری تحلیلی با عنوان روحانیت انقلابی؛ دیروز، امروز، فردا، در قم  اظهارداشت: کارکرد اسلام ناب‌‌‌ همان حیات طیبه، نورانیت، سعادت و تعالی انسان‌ها است و انقلاب اسلامی نیز در همین بستر شکل گرفت.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: اسلام دینی پویا با ارزش هایی ثابت و الهی است که از تفسیر به رای به دور است؛قرآن قانون اساسی دین است، وقتی قرآن قانون اساسی باشد، ولایت تبیین کننده و سخنگوی دین است؛ این ولایت از پیامبر اکرم(ص)به معصومین (ع ) رسیده است و فلسفه وجودی روحانیت نیز طی همین طریق و رسالت است.

حجتالاسلام والمسلمین حاجی صادقی بیان کرد: در زمان غیبت ، هر دو شان ائمه(ع) به نیابت به روحانیت تکلیف شده است که این دو شان؛ شان تبلیغ و تفسیر دین است.

وی افزود:  دوره پیش از انقلاب، رسالت روحانیت تعلیم و تربیت بود، اما در دورانی که حکومت دینی تشکیل می‌شود فلسفه روحانیت تغییر می‌کند و مدیر هم می‌شود؛ ولی انتظار امروز از روحانیت بیشتر در حوزه راهبری تعریف می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی بیان کرد: نقش آفرینی در اجرای دستورات الهی، از جمله رسالت های دیگر روحانیت است؛ خوشبختانه در دوران دفاع مقدس روحانیت تمام مسئولیت‌های خود از جمله  تربیت نیرو، نقش مدیریتی و...را به خوبی انجام داد.

وی گفت: دشمن به این نتیجه رسید که امت بی ولایت خطری ندارد و به دنبال این بود که ولایت را از مردم بگیرد؛ به همین خاطر از هر حربه و فتنه ای برای رسیدن به این مقصود بهره برد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بیان کرد: روحانیت در دوران فتنه همواره در عرصه بصیرت افزایی عمومی نقش آفرین بوده است؛ امروز دشمن قلب و مغز جهان اسلام را هدف گرفته و جنگ آنها، جنگی نرم و هدف آن برهم زدن نرم افزار انقلاب اسلامی است.

وی با ذکر این مطلب که روحانیت باید خاکریزهایی در قلب و مغز‌ها ایجاد کند تا دشمن به نسل جوان نفوذ نکند، اظهارکرد: رهبر انقلاب همیشه به  مردم و روحانیت خطابات ارزشمندی داشتند و اخیرا این نامه تاریخی ایشان به جوانان غربی هم در راستای بصیرت افزایی جهانی در خصوص شناخت فتنه دولت های غربی و استعمارگر بود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha