چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
12

حوزه/ دانشگاه اهل بیت(ع) دانشگاهی رسمی و مورد تایید وزارت آموزش عالی و پژوهش های علمی عراق است که در سال 2003 توسط مؤسسه الصادق احداث شد و شامل سه دانشکده حقوق و ادبیات و شریعت اسلامی می باشد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، عملیات ساخت ساختمان های جدید دانشگاه اهل بیت(ع) به زودی به اتمام خواهد رسید تا موجب تقویت علمی و دانشگاهی عراق در عرصه های جدید فرهنگی و جهانی باشد.

کادر مهندسی این پروژه، ساختمان های جدیدی را در محل جدید دانشگاه اهل بیت داقع در مسیر نجف به کربلا در دست ساخت دارند.

دکتر محسن القزوینی مؤسس این دانشگاه می گوید ساختمان جدید مساحتی نزدیک به 25 هزار متر مربع دارد.

وی افزود: پس از نشست های مشورتی درباره اجرای این پروژه، عملیات تعدیل و تسطیح زمین دانشگاه در 11 دی 1393 آغاز شد و پس از آن واحد مهندسی به طراحی نقشه بخش های مختلف دانشگاه پرداختند.

دکتر قزوینی گفت: عملیات اجرای فونداسیون و ستون های ورودی دانشگاه آغاز شده و ساخت بخش های آموزشی نیز طبق جدول زمانی تنظیم شده و طبق استانداردهای جهانی در دست اقدام است.

لازم به ذکر است که دانشگاه اهل بیت یک دانشگاه رسمی مورد تایید وزارت اموزش عالی و پژوهش های علمی عراق است که در سال 2003 توسط مؤسسه الصادق احداث شد و شامل سه دانشکده حقوق و ادبیات و شریعت اسلامی می باشد. این دانشگاه اولین دانشگاهی است که پس از تغییرات سیاسی عراق در 2003 در استان کربلا و صد کیلومتری جنوب بغداد تاسیس شد.

این دانشگاه سه و نیم کیلومتر با حرم مطهر امام حسین علیه السلام فاصله دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha