چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
علی محمدی تاکندی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین، از "غفلت امرا"، "خیانت مسئولین"، "استهزاء فقرا" و "اختلاف و دودستگی" به عنوان آفات انقلاب ها نام برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، آیت الله علی محمدی تاکندی، در نشست اساتید و مدیران مدارس علمیه قزوین که با حضور حجج الاسلام والمسلمین فرحانی، معاون آموزش و امور حوزه های علمیه و سید عبدالفتاح نواب، مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان، برگزار شد، با تبریک دهه، فجر، گفت: وقوع انقلاب اسلامی در ایران و پیروزی آن به رهبری امام خمینی(ره) لطف بزرگی از سوی خداوند نسبت به این ملت بود و ما باید شاکر و قدردان این نعمت باشیم.

وی افزود: اگر چه روحانیت نقش مهمی در وقوع و به ثمر نشستن انقلاب داشتند، اما خود این پیروزی هم روح تازه ای در حوزه های علمیه دمید که از این بابت هم باید شکرگذار آن باشیم.

استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به این که در بررسی مفاهیم مربوط به انقلاب سه موضوع علل انقلاب، آثار انقلاب و آفات انقلاب دارای ارزش و اهمیت فراوانی است، اظهار کرد: عامل اصلی وقوع انقلاب و پیروزی آن در وهله اول لطف خداوند و در مرحله بعد رهبری امام خمینی(ره) و همراهی مردم با ایشان بود که توانست انقلاب الهی خویش را آغاز و آن را به سرانجام برساند.

آیت الله تاکندی با اشاره به آثار انقلاب گفت: انقلاب اسلامی برای کشور دارای دستاوردهای فراوان و عایداتی به برای مردم بصورت عام و برای مستضعفین به طور خاص بوده، به طوری که مردم تاکه قبل از انقلاب  مورد بی توجهی قرار می گرفتند، بعد از انقلاب از نعمات آن بهره مند شدند.

وی افزود: برگزاری نمازهای عبادی سیاسی و با صلابت جمعه و تدوین قانون اساسی بر اساس اصول دینی، عقل، درایت و آینده نگری از دیگر دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران محسوب می شود.

استاد حوزه علمیه قزوین، از "غفلت امرا"، "خیانت مسئولین"، "استهزاء فقرا" و "اختلاف و دودستگی" به عنوان آفات انقلاب ها نام برد و تصریح کرد: حکما این چهار عامل را آفات انقلاب ها و حکومت ها عنوان می کنند و باید  توجه کنیم که هر جا این عوامل ظهور و بروز کنند، باید ترسید.

وی افزود: "غفلت مسئولین و رهبران" خطر بزرگی است که انقلاب ها را تهدید می کند و باید امروز شکرگزار درگاه خداوند متعال باشیم که رهبری آگاه و دانا در راس کشور قرار گرفته و به تدبیر امور می پردازند.

آیت الله محمدی تاکندی "خیانت مسئولین" را آفت دیگر انقلاب برشمرد و گفت: خیانت افراد و مسئولین به اصول انقلاب متاسفانه همیشه در انقلاب ها وجود داشته که باید مواظب این افراد و جریان ها باشیم تا ضربه نخوریم.

استاد حوزه علمیه قزوین، "اختلاف و دو دستگی" ترسناک ترین عامل و آفت انقلاب دانست و گفت:  امام راحل (ره) هیچ دغدغه ای برای انقلاب نداشت و می فرمود "من از آمریکا و شوروی نمی ترسم، اما از اختلافات داخلی می ترسم".

وی افزود: "مسخره کردن و استهزاء فقرا" آفت دیگر انقلاب هاست که خوشبختانه این مورد امروزه در کشور ما دیده نمی شود که در این خصوص هم باید شکرگزار خداوند باشیم.

آیت الله محمدی تاکندی در پایان با تاکید بر ضرورت اهتمام طلاب به درس و بحث، ابراز داشت:در گذشته طلاب قبل از کلاس پیش مطالعه، حین کلاس یادداشت برداری و بعد از کلاس هم مباحثه می کردند ولی متاسفانه امروزه به  این موضوعات توجه چندانی نمی شود که این امر باعث به وجود آمدن مشکلات علمی در نظام حوزه های علمیه شده است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha