یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
محمدرضا زائری

حوزه / بزرگان حوزه و روحانیون در دفاع از انقلاب و نظام اهل تعارف و شعار نیستند و هیچ گاه اجازه نخواهند داد که در مسیر انقلاب زوایه و انحرافی ایجاد شود.

حجت الاسلام محمد رضا زائری، مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب(سرچشمه) تهران، درگفتگو با خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در تهران با بیان این مطلب با اشاره به نقش بی بدیل حوزه های علمیه و روحانیت  در پیروزی انقلاب اسلامی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اظهارداشت: رهبر و هدایت گر این نهضت عظیم الهی، فقیه عالیقدر تربیت یافته حوزه بود و یاران و همراهان ایشان نیز کسانی بودند که از حوزه های علمیه برخاسته و به بیدارگری و بصیرت افزایی مردم پرداختند.

وی با بیان این که صیانت از انقلاب در شرایط  کنونی از دو جهت مهم است، افزود: یکی از این موارد، تبیین اهداف انقلاب اسلامی و معرفی دستاوردهای آن به نسل جدید با زبان روز و ادبیات منصفانه، هوشمندانه و دقیق است.

وی در توضیح عامل دیگر ضرورت صیانت از انقلاب، ادامه داد: هوشیاری و بصیرت و حفظ دستاوردها در مقابل آسیب ها و آفات از دیگر موارد ضروری در صیانت از انقلاب است، چرا که مردم انتظار دارند حوزه های علمیه، علما و روجحانیت مراقب دستاوردها بوده و از انقلاب و آرمان ها آن صیانت کنند، البته روحانیت همواره به این وظیفه عمل کرده است.

این محقق و پژوهشگر با تاکید بر این که بزرگان حوزه و روحانیون در دفاع از انقلاب و نظام اهل تعارف و شعار نیستند، افزود: روحانیت هیچ گاه اجازه نخواهد داد که در مسیر انقلاب زوایه و انحرافی ایجاد شود.

حجت الاسلام زائری در پایان با اشاره به این که مسئولیت تبیین دستاوردهای انقلاب و آگاهی بخشی به مردم به عهده طلاب و روحانیون است، تصریح کرد: درشرایط امروز تبشیر و انذار وظیفه روحانیت است و غفلت از آن به صلاح انقلاب نخواهد بود.

انتهای پیام34/313  

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha