چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
حجت الاسلام مجتبی طاهری خرم آبادی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با اشاره به رفتار دوگانه غربی ها نسبت به داعش، گفت: استکبار داعش را ایجاد کرد و به تربیت تروریست ها پرداخت؛ اما از سویی دیگر، ائتلاف علیه آن ها نیز تشکیل می دهد تا اسلام را در نزد اذهان عالم بدنام کند و بگوید مسلمانان سر می برند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی طاهری خرم آبادی شامگاه یکشنبه در هشتمین شب مراسم دهه فجر انقلاب اسلامی که به همت مجمع پیروان امام و رهبری قم در مسجد حضرت زین العابدین(ع) برگزار شد، با تاکید بر اینکه امروز دشمنان از مقابله نظامی با ایران مایوس هستند، اظهارداشت: در سال های پس از رحلت امام راحل(ره) آمریکا دو مرتبه و اسرائیل یک مرتبه تصمیم به حمله نظامی داشتند؛ اما صلابت اسلام اجازه چنین جراتی را به آن ها نداد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری خرم آبادی به توطئه های دشمنان برای تخریب چهره اسلام راستین اشاره کرد و گفت: غربی ها چند سال است که پروژه اسلام هراسی را کلید زده اند تا اسلام به عنوان مکتب نجات بخش در قلوب مردم دنیا نفوذ نکند و ملت ها از این دین، هراس داشته باشند.

*با ابزار داعش به دنبال احیای امپراطوری عثمانی هستند

وی با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال احیای امپراطوری عثمانی با ابزار عملی داعش هستند، ابراز داشت: القاعده و طالبان پیش از داعش ابزار دشمنان اسلام بودند اما امروز داعش که ادعا می کند به دنبال تشکیل دولت اسلامی در منطقه است این وظیفه را عهده دار است.

*داعش با هدف تخریب محور مقاومت ایجاد شده است

این عضو خبرگان رهبری حامیان داعش را آمریکا، اسرائیل و آل سعود عنوان کرد و اظهار داشت: داعش با هدف تخریب انقلاب اسلامی ایجاد شده است؛ آن ها امروز مشاهده می کنند یک نظام شیعی بعد از 36 سال استوار است، اما جوامع آن ها با گستردگی بیشتر قادر نبوده حکومت تشکیل دهد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری خرم آبادی به راهبرد عربستان و اردن برای احیای امپراطوری عثمانی اشاره کرد و گفت: این دو کشور اعتقاد دارند امپراطوری باید از داخل همان کشورها شکل بگیرد و به همین دلیل افرادی را اعزام می کنند تا خط سیر آن ها را پیگیری و خط مقاومت را نابود کند تا به ادعای آن ها جهان اسلام پیوسته شود.     

وی افزود: راهبرد قطر و ترکیه نیز این است که جهان اسلام را تجزیه کنند و خط شیعی را از بین ببرند تا امپراطوری عثمانی تشکیل شود.

این عضو خبرگان رهبری هدف از شکل گیری این راهبردها را تکان دادن دنیا توسط جمهوری اسلامی عنوان کرد و ابراز داشت: داعش ابزار عمل این دوراهبرد است که توسط غرب حمایت می شود تا از این طریق سرمایه های اسلام از بین برود و اسرائیل در امنیت و آسایش قرار گیرد.

*رفتار دوگانه غربی ها در قبال داعش

حجت الاسلام والمسلمین طاهری خرم آبادی با اشاره به رفتار غربی ها نسبت به داعش، اظهار داشت: استکبار داعش را ایجاد کرد و به تربیت تروریست ها پرداخت اما از سویی دیگر، ائتلاف علیه آن ها نیز تشکیل می دهد تا اسلام را در نزد اذهان عالم بدنام کند و بگوید مسلمانان سر می برند.

*نامه رهبری در راستای معرفی اسلام ناب بود

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی اشاره کرد و گفت: رهبری در این نامه بر تقویت و حفظ خط مقاومت تاکید دارند و به جوانان غربی توصیه کردند، اسلام راستین را در راستای شناسایی از منابع اصلی مطالعه کنند، نه آن گونه که رسانه های غربی و دولتمردان آن ها مدعی هستند.

این عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی به دنبال نفت و سرزمین نیست، ابراز داشت: نظام ما به دنبال اعتقادات است و می خواهد تفکر شیعه را گسترش داده و زمینه رهایی مسلمانان را فراهم کند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری خرم آبادی در ادامه با تاکید بر این که کشور مشکلات اقتصادی بسیاری دارد، خاطرنشان کرد: اگر مسئولی به نام انقلاب در پستی قرار گرفت؛ اما کارها را خراب تر کرد باید بداند به اسلام و قرآن خیانت کرده است به همین دلیل مدیران و مسئولان باید وظایف خود را به خوبی و درستی انجام دهند.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیاتی از قرآن کریم که خداوند به رسول اکرم(ص) می فرماید «به انسان ها بگو فقط برای خداوند قیام کنید»، اظهار داشت: انبیا بر اساس این آیه برای خداوند قیام کردند.

وی دین نزد خداوند را اسلام عنوان کرد و گفت: سایر ادیان درجاتی از اسلام هستند و با بررسی ادیان الهی متوجه می شویم که محتوای همگی آن ها اسلام بوده است.

این عضو خبرگان رهبری اسلام را کامل ترین ادیان عنوان کرد و گفت: اسلام به دلیل عدم تکامل بشر به گذشتگان عرضه نشده بود.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری خرم آبادی هدف قیام های الهی را تربیت انسان ها دانست و ابراز داشت: انسان ها برای قیام خداوند باید به امور مادی دلبستگی نداشته باشند و نیت خود را الهی کنند تا در صحنه حضور یابند.

وی با بیان اینکه تمام رفتار و کردار اولیای الهی برای کسب رضایت الهی است، تصریح کرد: امام خمینی(ره) یکی از شاگردان مکتب اسلام و اهلبیت(ع) بود که در زمینه قرآن و حدیث برجسته بود.

*امام راحل(ره) برای آبروی اسلام قیام کرد

این عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) برای مال و مقام دنیا قیام نکرد، گفت: ایشان اعتقاد داشت در دورانی که دین به خطر افتاده است و آبروی اسلام و تشیع توسط شرق و غرب لگدکوب شده است موظف است از حوزه های علمیه بپاخیزد؛ امام راحل(ره) با هدف کسب رضایت الهی و اهل بیت(ع) قیام کرد.    

حجت الاسلام والمسلمین طاهری خرم آبادی با بیان اینکه رسول اکرم(ص) برای هدایت امت و جامعه، نسبت به توهین ها و سختی ها صبر می کردند، ابراز داشت: امام راحل(ره) نیز با الگوگیری از رسول اکرم(ص) نسبت به تبعید، بازداشت و توهین ها صبر پیشه می کردند؛ چرا که هدف ایشان انجام وظیفه و کسب رضایت الهی بود و این مسئله نشان دهنده اخلاص ایشان است.   

وی با بیان اینکه اخلاص موجب گسترش امور می شود، اظهار داشت: اعتقاد و پایبندی امام راحل(ره) به اصول اخلاقی موجب مقبولیت ایشان در نزد مردم شد.

*پیشرفت های امروز حاصل اخلاص نهضت است

این عضو خبرگان رهبری قیام امام خمینی(ره) را در مسیر وظیفه شناسی عنوان کرد و گفت: اخلاص امام راحل(ره) یکی از دلایل توسعه و گسترش روزافزون انقلاب است و پیشرفت های علمی و صنعتی ناشی از همان اخلاص ابتدایی نهضت است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری خرم آبادی انقلاب اسلامی را الگوی قابل طرح امروز در دنیا عنوان کرد و گفت: ایران پیش از انقلاب کاملا به آمریکا وابستگی داشت، اما با پیروزی نهضت، شاهد ثبات قدم ملت در مسیر انقلاب هستیم و آمریکا توانایی هیچ کاری را ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی انسان ها را در مسیر نجات قرار داد و به همین دلیل مظلومان و آزادی خواهان عالم به نظام امید دارند.

انتهای پیام/313 /33

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha