شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت‌الله علوی گرگانی گفتند: اصلاح جامعه به اصلاح حجاب است، اگر بدحجابی در جامعه افزایش پیدا کند خانواده های بیشتری قربانی خواهند شد و طلاق و ناهنجاریهای فرهنگی دامن همه را خواهد گرفت

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معظم له پیش ازظهر امروز دردیدار با اعضاء ریحانه النبی گفتند: خدمت شما به نظام، انقلاب و جامعه از با ارزش ترین و برزگترین خدمت ها ­است، باید از­ این گونه حرکت ها در جامعه الگو برداری شود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی افزودند: قرآن کریم تاکید فراوانی برموضوع حجاب دارد و اولین مرحله حجاب را به پیامبر(ص) دستور می دهدکه "به زنان، دختران بگو که خود را از نامحرم بپوشانند".

 ایشان اظهار داشتند: «جلباب »که در قرآن آمده، به معنای پوشش است، پوشش زنان فوائدزیادی دارد، یکی از آثار و برکات حجاب این است­که زن به وسیله حجاب از اهریمنان و شیطان صفتان حفظ می ماند و این دسته انسانها چشم طمع به زنان با حجاب نخواهند داشت.

حضرت آیت الله علوی گرگانی افزودند: باز بودن صورت و بلند بودن صوت زن از عوامل بی حجابی در جامعه است و صدای زن با آهنگ خاص ولطیف موجب جذب مردم می شود و به همین دلیل معارف قرآن و اهل بیت(ع) به صراحت می گویند که ­آواز خواندن و تک خوانی زن در برابر مرد نامحرم شرعا حرام است چون ایجاد فساد می کند.

استاد خارج فقه گفتند: باید­کلام نورانی قرآن کریم ­در جامعه اسلامی و انقلابی ترویج پیدا­ کند و زنده شود چرا که درکشور انقلاب شد تا اسلام به جایگاه اصلی خود برگردد نه اینکه بی­حجابی بیشترشود و این آفتی است که جامعه اسلامی و دینی به آن گرفتار است، باید فکری دراین  مورد­کرد تا خانواده­ها به این موضوع نشوند.

معظم له اظهار داشتند: در روایت آمده است که اگر زنی در مکانی نشسته و بعد از مدتی بلند شد بلافاصله مرد در­آن مکان ننشیند، این روایت بیانگر اهمیت قضیه حجاب است و اسلام با این روایت می خواهد­ عمق موضوع حجاب ­را به جامعه اسلامی بشناساند.

ایشان در پایان ابراز داشتند: ­اصلاح جامعه به اصلاح حجاب است اگر بدحجابی در جامعه افزایش پیدا کند خانواده های بیشتری قربانی خواهند شد و طلاق و ناهنجاریهای فرهنگی دامن همه را خواهد گرفت.

انتهای پیام:40/313

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha