جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
78

حوزه/ ناظر حقوق بشر بحرین این اقدام را جنایتکارانه توصیف کرده که در راستای حملات برنامه ریزی شده و پیوسته نظام به علما و روحانیون شیعه بحرین صورت می گیرد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، بخش آزادی های دینی ناظر حقوق بشر بحرین اعلام کرد ماموران وزارت کشور بحرین، روز سه شنبه یکی از روحانیون شیعه بحرینی به نام شیخ علی بن احمد الجدحفصی را در جریان مشارکت وی در تظاهرات مردمی در سنابس مورد ضرب و شتم قرار داده اند.

ناظر حقوق بشر بحرین این اقدام را جنایتکارانه توصیف کرده که در راستای حملات برنامه ریزی شده و پیوسته نظام به علما و روحانیون شیعه بحرین صورت می گیرد؛ چرا که روحانیون بنا بر تحقیقات صورت گرفته به خاطر وابستگی به تشیع مورد تعرض نظام قرار گرفته اند.

ناظر حقوق بشر بحرین افزوده است، گسترش و نفوذ جهت گیری های طایفی در میان نهادهای مختلف بحرین باید به صورت ریشه ای درمان شود چرا که این جهت گیری ها رفته رفته از یک احساس منفی و نکوهیده به اقدامات عملی برخی نهادهای رسمی تبدیل شده و موجب اعمال تبعیض و ظلم و ستم به شهروندان شیعه بحرینی می شود.

ناظر حقوق بشر بحرین خواستار تحقیقات فوری در مورد این حادثه و محاکمه و مجازات عاملان این توهین در میان نیروهای امنیتی بحرین شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha