شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
مبلغان

حوزه/ مدیر سفیران هدایت قم از تحصیل ده هزار طلبه در 70 مدرسه علمیه سفیران در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سمیعی در همایش ائمه جماعات مدارس مقطع متوسطه آموزش و پرورش استان قم که امروز در مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، اظهارداشت: در پی منویات مقام معظم رهبری مبنی بر کوتاه شدن مدت زمان آموزش و تحصیل در حوزه های علمیه و کاربردی ساختن علوم حوزوی این مرکز تخصصی با تصویب شورای عالی حوزه های علمیه در سال 78 تاسیس شد.

وی افزود: هدف از  راه اندازی حوزه علمیه سفیران هدایت این بود که  به بسیاری از دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی پاسخ داده شود که الحمدلله در دیدارهایی که با معظم له داشتیم این رضایت مندی از بیان و کلام ایشان مشخص بود.

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت قم در بخش دیگری از سخنانش به اختصاص صد در صدی وجوهات شرعی از سوی مقام معظم رهبری به منظور تاسیس و راه اندازی مراکز تخصصی سفیران در شهرهای مختلف اشاره کرد و گفت: زمانی که قصد تاسیس و راه اندازی این مرکز را در شیراز داشتیم، طی نامه ای از معظم له خواستار تخصیص بخشی از وجوهات شرعی برای ساخت این مرکز بودیم که ایشان اجازه صد در صد وجوهات را دادند که ما مجدد این نامه و درخواست را فرستادیم و باز ایشان همان جمله (استفاده صد در صد ) را قیدکردند.

وی  در بخش دیگری از سخنان خود به اقدام اخیر آیت الله جزایری در استان خوزستان اشاره کرد و افزود: نماینده ولی فقیه در استان خوزستان پیش از این 5 مرکز تخصصی سفیران هدایت را در خوزستان تاسیس کرده  و از تمامی ائمه جمعه و جماعات این استان خواست که دوره های آموزشی سفیران را در مناطق خود راه اندازی کنند.

حجت الاسلام سمیعی با بیان اینکه در این مرکز هدف برای طلاب و محققان کاملا مشخص می باشد، گفت: در مرکز تخصصی سفیران هدایت هدف برای تک تک مراجعین مشخص است و از روز اول می دانند که ما دراین دوره آموزشی 5 ساله چیزی جزء تبلیغ دین و آموزه های دینی چیزی از طلبه نمی خواهیم، طلبه متعهد می شود در طول دوران تحصیل و پس از آن، زمان مشخصی را به تبلیغ بپردازد تا بتواند فارغ التحصیل شود.

لازم به ذکر است، علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی: قم، 45 متری صدوق، بیست متری فجر، خیابان دانش، مجتمع علمی آموزشی شهید آیت الله صدوقی، فاز 6، سفیران هدایت مراجعه نموده و یا با تلفن: 2932052 داخلی: 27 و 28 تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha