چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
کد خبر: 345192
۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲
جوشقانیان

حوزه / مراسم شبی با شهدا با حضور روحانیون، اساتید و طلاب در مدرسه علمیه فاطمی قم برگزار شد.

به گزارش خبر گزاری «حوزه» در این مراسم که شب گذشته برگزارشد،حجت الاسلام جوشقانیان گفت: شهدا برای احیاء کلمه توحید و ارزش های الهی و پررنگ شدن عِطر، بو و رنگ خدا، تمام سختی ها را به جان خریدند و به ندای امام (ره) خود لبیک گفتند و جانانه در مقابل دشمن ایستاده و مقاومت کردند.

مدیر موسسه روایت سیره شهدا  با بیان این که شهداء همان مسیر حق و حقیقت در زندگی هستندافزود: شهدا الگوی دینی و معیار خدا باوری، ایمان، تقوا و از خود گذشتگی در جامعه اسلامی هستند و برگزاری یادواره آنان،  موجب می شود  انسان از مسیر حق و حقیقت خارج نشود.

 وی ادامه داد: شهدا کسانی بودند که در مکتب اهل بیت(ع) و امام خمینی(ره) پرورش یافته و روح و جسم خود را با نوای یا «حسین(ع) »و «یازهرا(س) » صیقل داده و با این نوا در دنیا ماندگار شدند.

حجت الاسلام جوشقانیان با بیان این که شهدا با تکیه بر ایمان و تقوا در مقابل دشمنان ایستادند و درس عزت، بزرگی  و مقاومت را به جامعه آموختند افزود: دشمنان از انقلاب ایران زخمهای زیادی خورده اند و در کنار  این زخم ها، درس ها و تجربیاتی هم بدست آورده اند؛ بنابراین دائما در حال توطئه و فتنه می باشند تا به این انقلاب و ارکان آن ضربه وارد کنند.

وی بیان داشت: شهدا با پیروی از ولایت، جانانه و با دست خالی در برابر دشمن مقاومت کردند؛ بنابراین می طلبد که در هر زمان، از ولایت اطاعت کنیم و حافظ این رکن مهم باشیم.

مدیر موسسه روایت سیره شهدا به مؤلفه های رشد انقلاب، جامعه اسلامی و ایرانی اشاره کرد و اظهار داشت: اعتراف و واکنش دشمن، پیشرفت های علمی در زمینه های مختلف هسته ای، نانو، پزشکی و هوا فضا از جملۀ آن موارد است.

 حجت الاسلام جوشقانیان گفت: دشمن به خوبی می داند که روحانیت یک پایگاه بزرگ در جامعه اسلامی است و با حمایت بی دریغ مردم متدینِ انقلابی ایران اسلامی توانست ابهت دو ابرقدرت غرب و شرق را بشکند و انقلابی به جهان صادر کند که کمتر نمونه آن را می شود در جهان دید.

 وی ابراز داشت: دشمن برای از بین بردن این نهاد برنامه دارد و می خواهد با دسیسه،  پایگاه عظیم مردمی را ازبین ببرد، بنابراین طلاب باید هوشیار و بیدار باشند و با تلاش و ممارست علمی و پژوهشی و تهذیب نفس و تبلیغ آموزهای دینی در جامعه مردم را نسبت به این قضایا هوشیار کنند.

انتهای پیام:40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha