یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
78

حوزه/ دبیر ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش، هدف از همکاری‌ این دو نهاد را تدوین نظام آموزشی مبتنی بر قرآن اعلام کرد و گفت: تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بدون همکاری با حوزه ممکن نیست.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از رشت، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ملکی، پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای کارگروه منطقه یک کشوری ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، با آیت الله قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، با تأکید بر اینکه بیش از نیمی از فعالیت‌های آموزش و پرورش قابلیت همکاری با حوزه‌های علمیه را دارد، ابراز داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقشه راه عرصه تعلیم و تربیت است.

وی، همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش را بسیار مهم و اثرگذار خواند و خاطرنشان کرد: بیش از 40 درصد از راهکارهای تحقق سند تحول بنیادین، به همکاری با حوزه های علمیه مرتبط است.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با اشاره به محور های همکاری این دو نهاد، ابراز داشت: همکاری ها ی حوزه و آموزش و پرورش در چهار محور "پژوهشی"، "آموزش منابع انسانی"، "آموزش و برنامه ریزی درسی" و "تربیتی و تبلیغی" تعریف شده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مشارکت حوزه و روحانیت در توانمندسازی فرهنگیان، افزود: مشارکت حوزه و حوزویان گامی اساسی در سیراب کردن سرچشمه های تعلیم و تربیت یعنی معلمان است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی همچنین تربیت دینی دانش‌آموزان را رکن اصلی فعالیت‌های آموزشی در کشور برشمرد و گفت: علم همراه با ایمان سعادت‌بخش است و نتایج به دست آمده از موفقیت‌های مدارس امین در سراسر کشور، نشان می‌دهد که پرورش اسلامی در سبک زندگی دانش‌آموزان اثرگذار است.

وی با تأکید بر اینکه بیش از نیمی از فعالیت‌های آموزش و پرورش قابلیت همکاری با حوزه‌ را دارد، تصریح کرد: حوزه های علمیه همکاری خوبی با آموزش و پرورش دارند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش، هدف از همکاری‌های مشترک آموزش و پرورش و حوزه علمیه را تدوین نظام آموزشی مبتنی بر قرآن دانست و تصریح کرد: دشمن در جنگ نرم به دنبال ضربه‌زدن به اعتقادات نسل جوان است و ما باید در زمینه مقابله با آنان فعالیت کنیم.

وی، تلاش برای تزکیه نفس، تهذیب و تعالی دینی را از دیگر اهداف برنامه‌های مشترک وزارت آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه اعلام کرد و افزود: حوزه علمیه چشمه جوشان تعالیم الهی و سعادت‌بخش بشر است.

دبیر ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش با اشاره به اعزام 5 هزار مبلغ به مدارس سراسر کشور و حضور 500 روحانی مستقر در مدارس، ابراز داشت: طلاب و روحانیون با حضور در مدارس در راستای تربیت دینی دانش‌آموزان تلاش می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با بیان اینکه 11 برنامه با مشارکت حوزه‌علمیه در مدارس کشور در سال 94 اجرایی می‌شود، گفت: آیین نامه اجرایی این برنامه‌ها به زودی به صورت مشترک توسط وزارت آموزش و پرورش و مدیریت حوزه های علمیه ابلاغ می‌شود.

گفتنی است، کارگروه منطقه یک کشور ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش متشکل از استان های گیلان، مازندران، قزوین، البرز، شهرتهران، شهرستان های تهران، قم و مرکزی می باشد.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha