شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام لاکانی

امروز نیاز به حضور روحانیون در مناطق مختلف مشهود است، چرا که تقاضای دینی و معنوی جامعه بسیار زیاد بوده و باید با تربیت طلاب توانمند، به این درخواست ها پاسخ داده شود.

حجت الاسلام و المسلمین لاکانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در رشت، با تاکید بر لزوم حضور روحانیون در مناطق مختلف، اظهارداشت: حوزه های علمیه از دیر باز مرکز اصلی نشر آموزه های دینی و فرهنگی در جامعه بوده و بین مردم و روحانیت ارتباط تنگاتنگی وجود داشته و ساخت حوزه های علمیه در مراکز پرترددی همچون بازار، نمونه بارز این امر است.

مدیر حوزه علمیه گیلان به اشاره به نیاز گسترده جامعه به طلاب و روحانیون توانمند، افزود: امروز نیاز به حضور روحانیون در مناطق مختلف مشهود است، چرا که تقاضای جامعه بسیار زیاد بوده و باید با تربیت طلاب توانمند به این درخواست ها پاسخ داده شود.

وی با بیان این که امروز حضور روحانیون در تمام اماکن ضروری است، ادامه داد: برای تبلیغ گسترده دینی در اماکن عمومی مانند فرودگاه ها، مترو و.... نیاز به حضور روحانی می باشد تا نیاز ها مرتفع گردد و در زمان هایی که مردم در این اماکن حضور دارند به راحتی بتوانند پاسخ سئوالات شرعی و شبهات خود را دریافت کنند.

وی در ادامه با تاکید بر گسترش حوزه ها مخصوصا در مناطقی که مدرسه علمیه وجود ندارد، در خصوص پذیرش داوطلبان ورود به حوزه در استان گیلان گفت: خوشبختانه همان طور که انتظار می رفت  در جذب و پذیرش اقدامات بسیار مناسبی انجام شد و در این مسیر از روش های خوبی چون بکارگیری روحانیون جوان و مستعد به منظور تبلیغ در مدارس، تبلیغات میدانی، تبلیغ از طریق صدا و سیما و رسانه ها و  تبلیغ چهره به چهره  بهره برده شد که در نهایت منجر به استقبال بیشتری نسبت به سال گذشته گردید.

مدیر حوزه علمیه گیلان با اشاره به این که دنیا تشنه معارف دینی است، گفت: امسال 600 داوطلب واجد شرایط برای تحصیل در حوزه علمیه استان ثبت نام کرده اند که نشان دهنده گرایش جوانان به تحصیل معارف دینی است.

وی خاطرنشان کرد: آزمون کتبی ورود به حوزه، همزمان با سراسرکشور روز جمعه 28 فروردین ماه، ساعت 9 صبح، در مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) رشت برگزار می گردد و نتایج آن نیز 25 اردیبهشت از طریق سایت معاونت آموزش حوزه های علمیه به نشانی http://www.howzeh-qom.ir  اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha