شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام لاکانی مدیر حوزه گیلان

حوزه/ یکی از برنامه‌های بسیار ارزشمندی که در حال حاضر حوزه علمیه گیلان با جدیت به دنبال آن می باشد، جهش کیفی و کمی در جذب و پذیرش طلاب جدید الورود برای سال تحصیلی جدید است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین لاکانی،  در حاشیه برگزاری  آزمون شفاهی طلاب، گفت :  در گذشته طلاب و روحانیون برای شرکت در آزمون بایستی به حوزه علمیه مقدسه قم می‌رفتند و مشکلات زیادی را برای آنان و ممتحنین به علت افزایش تعداد متقاضیان آزمون  ایجاد می‌کرد که منجر به کاهش سطح کیفی امتحانات می گردید. 

وی افزود :  برای تسهیل در این امر  و رفع مشکلات، تمهیدی اندیشیده شد تا اساتید و ممتحنین شفاهی از  قم به استان گیلان بیایند، این امر  بازخورد  بسیار مطلوبی در بین طلاب داشته است.

مدیر حوزه علمیه گیلان با اشاره به  استقبال طلاب از آزمون استانی، افزود : در این دوره  از آزمون شفاهی 220 نفر  شرکت داشتند که

از این تعداد  168  طلبه  به منظور تکمیل دروس و 52 نفر هم برای امتحان استادی  و یا ارتقای سطح تدریس، در آزمون شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد:  امروزه در مدارس استان گیلان  همه امور اعم از امتحانات ،حضور در کلاس ، حضور و غیاب و ... نسبت به گذشته کیفیت بالاتری به خود گرفته و این امر نشان دهنده رشد کیفی مدارس استان نسبت به گذشته است.

حجت الاسلام والمسلمین لاکانی ادامه داد: یکی از برنامه های ارزشمندی که  در حال حاضر حوزه علمیه گیلان  با جدیت  و به دنبال آن است،  جهش کیفی و کمی  در جذب و پذیرش  طلاب جدید الورود برای سال تحصیلی جدید می باشد.

وی با اشاره به فرارسیدن روزهای پایانی سال 1393، گفت: در زمان باقی مانده بهترین عملکرد  در حوزه های علمیه این است که همه فعالیت های خود را بر جذب و پذیرش طلاب مستعد متمرکز کنند، تا در سال تحصیلی جدید  شاهد شکوفایی و ارتقای کیفی در حوزه ها باشیم . 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha