شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کلاس درس طلاب

حوزه/ روحانیت به عنوان هادی جامعه، رسالت خطیر تفقه در دین و تبلیغ اسلام را بر عهده دارد. بنابراین جذب و پذیرش افراد مستعد و اصلح از ضرورت های اجتناب ناپذیر حوزه است.

حجت الاسلام علیرضاحسین پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در  رشت با بیان این که دنیای امروز  در بحران معنویت به سر می برد، گفت:  ابعاد وجودی انسان متشکل از  ماده و معنا است  و نپرداختن به  هرکدام  می تواند عواقب  شومی  برای جامعه داشته باشد، لذا جامعه برای رهایی از عواقب وخیم باید به هر دو جنبه زندگی معنوی در کنار مواهب دنیوی توجه داشت.

 وی افزود : حوزه علمیه با قدمت کهن خود و با اتصال به پیامبر عظم الشان اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) به عنوان  انسانهای نمونه بشریت می تواند تشنگان  دنیای معنویت را سیراب نماید،  برای تحقق این مهم  باید  طلابی  مهذب  و با علم ، تربیت کند.

مدیر آمار و بررسی حوزه علمیه استان گیلان ادامه داد: روحانیت به عنوان هادی جامعه، رسالت خطیر تفقه در دین و تبلیغ اسلام را بر عهده دارد. بنابراین  جذب و پذیرش افراد مستعد و اصلح از ضرورت های اجتناب ناپذیر حوزه است.

حجت الاسلام حسین پور اضافه کرد: از امور مهمی که  مدیریت آمار و بررسی گیلان در راستای کیفی کردن روند جذب و پذیرش طلاب جدید الورود انجام داده، می توان به برگزاری همایشی با حضور مسئولین گزینش طلاب استان و آشنا نمودن آنها با سیاست های مرکز مدیریت حوزه های علمیه در خصوص چگونگی گزینش در سال جدید اشاره کرد.

وی افزود: مهم ترین هدف و اولویت  در جذب  و پذیرش طلاب  انتخاب بهترین افراد  به لحاظ علمی  و اخلاقی برای ورود به  حوزه می باشد  تا در آینده منشا برکات علمی و معنوی  باشند.

مدیر آمار و بررسی حوزه علمیه استان گیلان در خاتمه  گفت: همکاری  و همراهی با طلاب برای  مشاوره و کمک در امور مختلف به آنان از دیگر وظایف مهم این مدیریت بوده که طی چند سال اخیر تعداد زیادی از طلاب از این مشاوره ها بهره بردند.

انتهای پیام

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha