شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسالم لاکانی - مدیر حوزه گیلان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه گیلان گفت: در سال جدید برنامه های آموزشی، پژوهشی، تهذیبی، تبلیغی و ... در دستور کار قرار دارد و برای اجرای آنها باید از ظرفیت خیرین استفاده کرده و موقوفات حوزوی را شناسایی و احیا کنیم .

به گزارش خبرگزاری «حوزه»در رشت، حجت الاسلام والمسلمین لاکانی، در حاشیه مراسم اعتکاف 70 طلبه استان گیلان، در مدرسه علمیه امام صادق(ع) رودسر، تکریم اساتید، دیدار با علما و بزرگان، به حداقل رساندن تعطیلی ها در سال تحصیلی جدید و... را از برنامه های حوزه استان اعلام کرد و گفت: در سال جدید برنامه های آموزشی، پژوهشی، تهذیبی، تبلیغی، عمرانی و ... در دستور کار قرار دارد و برای اجرای  این برنامه ها باید از ظرفیت خیرین استفاده کرده و موقوفات حوزوی را شناسایی و احیا کنیم .

وی در ادامه به برگزاری اعتکاف طلاب برای اولین بار در سطح استان اشاره کرد و ابراز داشت: امسال برای اولین بار طلاب  مدرسه علمیه امام صادق(ع) رودسر به صورت منسجم و منظم  در مراسم پرفیض اعتکاف شرکت کردند و درکنار آن، تشکیل کلاس های درس در محل اعتکاف با حضور اساتید در دستور کار قرر گرفت که در نوع خود کم نظیر بود.

مدیر حوزه علمیه گیلان به اهمیت اعتکاف در راستای تعالی  طلاب اشاره کرد و افزود: در سه روز اعتکاف، فرد معتکف به عبادت می پردازد  و خود را از آلودگی ها دور می کند.

*بهترین و کوتاه ترین راه ارتباطی

مدیر مدرسه امام جعفر صادق (ع) رودسر نیز با اشاره به اهمیت اعتکاف، گفت: اعتکاف، بهترین و کوتاه ترین راه برای ارتباط انسان با خدای متعال و تعالی و کمال است. 

حجت الاسلام علیپور به سختی های مسیر زندگی و زنگار بستن قلب انسان اشاره کرد و افزود: سختی های زندگی امتحانالهی است و عده ای با تحمل، مسیر سعادت را می یابند و عده ای هم راه را گم می کنند.

*زنگارها را پاک کنیم

محمد صادق خانی از طلاب شرکت کننده در اعتکاف نیز با توفیق الهی خواندن شرکت در این مراسم،  گفت: اعتکاف فرصتی است که بتوانیم زنگارهایی که در طول سال به علت های مخلتف برقلب آدمی می نشنید را برطرف کنیم .

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha