شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حسن روحانی

حوزه/ رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ملت ایران پیروز مذاکرات است، تصریح کرد: در مذاکرات با قدرت‌های بزرگ که با حمایت مقام معظم رهبری و مردم انجام می‌گیرد، تا رسیدن به نقطه توافق عزتمندانه، قدم به قدم جلو خواهیم رفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی، در اجتماع مردم گیلان،در ورزشگاه شهید عضدی رشت، با اشاره به مذاکرات هسته ای،گفت: ملت ایران به توافق عزتمندانه، تعامل سازنده با جهان و اعتدال و میانه‌روی آری می‌گوید و یکپارچه و متحد راه تعامل سازنده با دنیا را انتخاب کرده و تردیدی نداریم که ملت در این مسیر موفق و پیروز خواهد شد.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه امسال سال همدلی، وحدت و اتحاد و اعتماد میان دولت و ملت است، افزود که دولت با همه توان، تلاش و کوشش می‌کند تا خداوند و دل مردم از این نظام و دولت بیش از پیش راضی باشند.

وی تصریح کرد: امسال باید از منافع فردی، حزبی و جناحی گذشت و همگان باید به منافع و عزت ملی بیندیشند تا در سایه این وحدت و اتحاد راه توسعه کشور را به پیش ببریم.

عضو خبرگان رهبری خطاب به ملت ایران گفت: امروز همه دنیا و قدرت‌های بزرگ به این نتیجه رسیده‌اند که نظام مستحکم ایران قابل سرنگونی نیست و به اعتراف برخی سران آن قدرت‌ها ماهیت نظام مردم‌سالاری دینی ایران قابل تغییر نمی‌باشد.

حجت الاسلام والمسین روحانی ادامه داد: در این مذاکرات همچنین قدرت‌های جهانی به این واقعیت اعتراف کردند که توسعه ایران و مسیر حرکت این ملت به سمت توسعه دانش، علم و صنعت دائمی و همیشگی خواهد بود.

رئیس جمهور با قدردانی از حمایت‌های مردم و مقام معظم رهبری از دولت خدمتگذار، ابراز داشت: یکی از دستاوردهای این مذاکرات برای جهان این بود که نشان داد، هر چند که در داخل ملت ایران تنوع فکر و سلیقه وجود دارد، اما آنجا که مسئله منافع و عزت ملی است همه ما متحد و منسجم خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دولت و ملت ایران به اصول خود پایبند و وفادار است، تصریح کرد: مسیر ما، مسیر اعتدال، تعامل، گفتگو، منطق و به کرسی نشاندن حق مسلم مردم بزرگ ایران خواهد بود.

رئیس جمهوری یادآور شد: ما خواهان توافق عزتمندانه هستیم و قدم‌های لازم را در این مسیر به پیش خواهیم برد، اما طرف‌های مقابل نیز باید راه احترام به حقوق ملت ایران و تکریم این ملت را برگزینند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در ادامه با اشاره به اقدامات ضد ایرانی مجالس آمریکا، گفت: این که سنا و مجلس نمایندگان و تندروها در آمریکا و مزدوران منطقه‌ای آنان چه می‌گویند، به ما ارتباطی ندارد، ما در برابر تعامل، حسن نیت و احترام، تعامل، حسن نیت و احترام می خواهیم و اعلام می‌کنیم طرف ما مجالس آمریکا نیست، بلکه مجموعه‌ای به نام 1+5 است.

وی تاکید کرد: 1+5 بداند پایان این توافق اگر پایان تحریم‌های اقتصادی نباشد، توافقی نخواهد بود. باید پایان این مذاکرات که از زمان امضای توافق آغاز می‌شود، اعلام لغو تحریم‌های ظالمانه اقتصادی علیه ملت ایران باشد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه توافق نهایی به نفع همه خواهد بود، گفت: ما این راه را ادامه می‌دهیم و ملت ایران پیروز این صحنه خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان اینکه در اینجا اعلام می‌کنم دولت و ملت به اصول خود پایبند و وفادار است، اضافه کرد: مسیر ما، مسیر اعتدال، تعامل، گفتگو، منطق و به کرسی نشاندن حق مسلم ملت بزرگ ایران خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز انسجام‌مان را در این کشور به نمایش گذاشته‌ایم و به طرف مقابل، یعنی قدرت‌های ۱+۵ اعلام می‌کنیم که خواهان توافق عزتمندانه هستیم. ما قدم‌های لازم را به پیش گذاشته‌ایم و به پیش خواهیم گذاشت، اما شما هم باید راه احترام به حقوق و تکریم ملت ایران را برگزینید.

رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه بنده اعلام می‌کنم، اینکه سنای آمریکا چه می‌گوید، مجلس نمایندگان آمریکا چه می‌خواهد یا تندروها دنبال چه هستند و مزدوران در منطقه چه می‌گویند، به ملت و دولت ما ارتباطی ندارد، اظهار داشت: در برابر تعامل، تعامل، در برابر حسن نیت، حسن نیت و در برابر احترام، احترام می‌خواهیم.

وی با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای از هفته آینده تصریح کرد: بحث اصلی ما با طرف مقابل مسأله تحریم خواهد بود، یعنی همان ظلم غیرانسانی که نسبت به ملت بزرگ ایران روا داشته‌اند. دنیا و ۱+۵ بداند، مجلس نمایندگان و سنا و رئیس‌ جمهوری آمریکا، دولت آمریکا همه بدانند در این توافق اگر پایان تحریم نباشد، توافقی نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی تاکید کرد: باید پایان این مذاکرات و زمان امضای توافق، اعلام پایان و لغو تحریم‌های ظالمانه نسبت به ملت بزرگ ایران باشد. ما این راه را ادامه خواهیم داد و ان شاء الله با حمایت مردم و با کمک شما مردم پیروز خواهیم شد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ملت ایران در انقلاب و در دفاع مقدس پیروز شد و در این مذاکرات نیز پیروز صحنه خواهد بود، گفت: ما برای کسی ذلت و شکست نمی خواهیم، توافق پیش‌رو به نفع همه جهان، شرق، غرب، منطقه و ملت ایران و به نفع همه خواهد بود.

وی خطاب به کشورهای غربی با یادآوری اینکه شما فکر می‌کنید این تنها مردم ایران هستند که مشتاق پایان تحریم‌ها هستند، در حالی که شرکت‌های شما بیشتر مشتاقند، ادامه داد: شما خودتان می‌دانید تمام شرکت‌های اروپایی و حتی آمریکایی، شرقی و غربی و دولت‌های شرق و غرب در انتظار توافق نهایی هستند، چون این توافق به نفع جهان و همه ملت‌ها خواهد بود.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: دولت به حول و قوه الهی این راه را تا پایان و رسیدن به مقصد نهایی ، با هدایت مقام معظم رهبری و با حمایت شما، با وقار، اطمینان، عزت و با توجه به حقوق ملت ایران ادامه خواهد داد.

عضو خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با تصریح به اینکه امسال در سایه همدلی و همزبانی، باید به رونق اقتصادی برسیم، خاطرنشان ساخت: این دولت در طول ۲۰ ماه گذشته، به هر قولی که به مردم داده، عمل کرده است و مردم هم همیشه حامی و یار دولت بوده‌اند.

رئیس جمهوری اضافه کرد: به شما قول دادیم نرخ تورم را کاهش خواهیم داد، بیش از ارقامی که در آغاز سال اعلام کرده بودیم، به آن عمل کردیم. به شما قول دادیم که کشور را از رکود خارج می‌کنیم، کشور در سال ۹۳ از رکود خارج شده و به شما وعده می‌دهیم که امسال، سال رونق اقتصادی خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان اینکه اگر اشتغال، رفاه، توسعه و پیشرفت می خواهیم، همه اینها در سایه رونق اقتصادی خواهد بود، اظهار داشت: دولت به سهم خود قدم‌های لازم را برمی‌دارد.

وی با ارائه آمار افزایش حدود سه برابری رقم تخصیص بودجه عمرانی از رقم حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان در سال ۹۱ به ۳۲ هزار میلیارد تومان در سال ۹۳ ، تصریح کرد: این نشان می دهد باوجودی که فشارها هنوز باقی است و قیمت نفت به نصف و کمتر از نصف تنزل پیدا کرده، اما مسیری را که توأم با امید، اعتماد و حمایت شما مردم است، ادامه دادیم و ان شاء الله ادامه خواهیم داد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تاکید بر اینکه در عرصه اقتصاد به دنبال حفظ ثبات اقتصاد کشور هستیم، گفت: در عرصه اقتصاد، به دنبال رفع موانع سرمایه گذاری و رونق تولید ، جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی ، افزایش صادرات غیرنفتی و تعامل بهتر در زمینه اقتصاد با دنیا هستیم، ضمن اینکه به دنبال ایجاد ثبات و امنیت در کل منطقه هستیم.

رئیس جمهوریادآور شد: در سال گذشته هر کشور منطقه که گرفتار تروریزم و ناامنی شد، در برابر تروریزم به او کمک کردیم و اجازه ندادیم تروریست ها در منطقه موفق شوند. به کشورهای منطقه اعلام می کنیم راه ثبات و امنیت، تعامل با کشورها و احترام به آرای مردم در منطقه است و با هواپیما و بمب ریختن بر سر مظلومان منطقه به جایی نمی رسید.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با طرح این سئوال که چرا با هواپیماهای اهدایی آمریکا بر سر مظلومین یمن بمب می‌ریزید؟، ادامه داد: چرا زیربناهای یک کشور ضعیف را تخریب می کنید؟ چرا کارخانه‌ها را از بین‌می‌برید؟ چرا زنان و کودکان را از بین می برید و دیروز با دلار و امروز با بمب دنبال سلطه بر منطقه هستید؟

رئیس جمهور تاکید کرد: هم دیروز اشتباه کردید و هم امروز اشتباه می‌کنید. راه حل مشکلات منطقه، احترام به مردم و حقوق آنان است. اگر می خواهید ثبات در منطقه باشد، ندای ملت ایران را به خوبی بشنوید که این به نفع شماست. ما از مظلومین عالم دفاع خواهیم کرد و این ملت همواره در برابر ظلم ، خشونت و تروریزم ایستادگی کرده و باز هم ایستادگی خواهد کرد.

براساس اعلام پایگاه دولت، وی با اشاره به اینکه "هدف نهایی ما سلطه ایران بر منطقه نیست، اشتباه نکنید"، گفت: هدف ما سلطه تشیع بر تسنن نیست، اشتباه نکنید، هدف ما آن است که ملت‌های منطقه سربلند باشند. برای ما بین شیعه، سنی، ترک، عرب، فارس و بلوچ هیچ تفاوتی وجود ندارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha