شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
محسنی گیلان

حوزه/ منابع اصلی تبلیغ، منابعی محکم و قوی است، اما گاهی نتایج مطلوب حاصل نمی گردد؛ زیرا محتوای خوب و زیبا بایستی با روش های مناسب و اثر گذار متناسب با زمان و نوع مخاطب ارائه شود .

حجت الاسلام محسنی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در رشت، با اشاره به ضرورت تبلیغ فراگیر آموزه های دینی و معارف اهل بیت(ع)،  اظهار داشت : تبلیغ در جوامع اسلامی با هدف پرورش  و تربیت دینی افراد انجام می شود و این امر بایستی براساس  منابعی همچون قرآن و احادیث و روایات اهل بیت(ع) صورت پذیرد. 

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان گیلان ادامه داد: با این که منابع  اصلی تبلیغ، منابعی محکم و قوی است، اما گاهی نتایج مطلوب حاصل نمی گردد؛ زیرا محتوای خوب و زیبا  بایستی با روش های مناسب و اثر گذار  متناسب با زمان و نوع مخاطب ارائه شود.

*عناصر مهم

وی در پاسخ به این که تبلیغ موثر و پاسخگو چه زمانی محقق می شود؟، گفت: عوامل متعددی مانند "محتوای عمیق"،  "مخاطب شناسی"، "روش های ارسال  پیام"، "شخصیت مبلغ" و... می تواند در اثربخشی تبلیغ بسیار مفید باشد.

وی در ادامه افزود: مبلغین، عنصر اصلی و اساسی در تبلیغ موثر محسوب می گردند و باید با آموزش محوری، دائما در مسیر ارتقای علمی خود گام بردارند.

حجت الاسلام محسنی اضافه کرد: تخصص و خبرگی مبلغان مولفه ای مهم است و زمانی کارایی خود را نشان می دهد که انتقال پیام به مخاطبین خاص، با حوزه کارشناسی و تخصص مبلغ رابطه مستقیم پیدا کند.

* همسویی با قرآن در گفتار و عمل

این استاد حوزه همچنین به موضوع  مهم همسویی با قرآن مجید در گفتار و عمل مبلغان اشاره کرد و ابراز داشت: "اعتماد سازی" و "مخاطب شناسی"،  در عرصه تبلیغ از اهمیت خاصی برخوردار است و مبلغین بایستی با  رعایت اصول کاربردی آن، گام های موثری دراین راستا بردارند.

*آشنایی با روش های مخاطب شناسی

معاون تبلیغ حوزه علمیه گیلان در خاتمه تصریح کرد: مبلغان باید از روش های جدید مخاطب شناسی بهره بگیرند تا متناسب با ذوق و تفکر مخاطبان، به ارائه پیام بپردازند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha