یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
محقق نیا

حوزه/ امروزه سیستم بانکی، سیستمی بیمار است که فقط به سمت کسب سود و منفعت، به سود خود است و این مهم دقیقا نقطه تقابل با اقتصاد اسلامی است

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از رشت، حجت الاسلام  محمد جواد محقق نیا،عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم کارگاه آموزشی اقتصاد اسلامی طلاب و روحانیون گیلان به بیان مبناهای اقتصادی و علوم انسانی اشاره کرده  و گفت :  مبناهای ایدئولوژی و علوم انسانی که امروزه فرهنگ جهان براساس آن اداره می شود ساخته و پرداخته اندیشه های استکباری جدید است واین فرهنگ درصدد حذف فرهنگ های دیگر در جهان و جایگزینی خود به جای آنان است .

این استاد حوزه افزود: از وظایف حیاتی  امروز طلاب و روحانیون این است که در مقابل این هجمه ها ایستادگی کنند و بدیل های فرهنگی محکم و متناسبی فراخور روز در مقابل اندیشه های  غلط غربی  بیاورند و آهنگ انقلاب اسلام ناب محمدی  را در جامعه طنین انداز کنند .

 وی در ادامه گفت : هر طلبه و روحانی باید در تقویت سطوح ثابت علمی خود چون فقه و اصول گام جدی بردارد و در کنار تحصیل این علوم به نیازهای علمی و خلا های فرهنگی در جامعه توجه کند و در صدد پوشش آن خلا با محتوای علمی اسلامی برآید .

مدیرگروه بانک داری اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی، افزود : در طول تاریخ جهان دارای آسیبهای فرهنگی بسیار بوده و تنها مرجع حل و فصل این آسیب ها و پوشش خلا های فرهنگی و اجتماعی توجه ویژه به تقویت روحیه خداباوری در جامعه بوده است .

به گفته وی،از اهداف بزرگ امروزه طلاب بایستی این باشد که مبانی اقتصادی کشور را به سمت اقتصاد اسلامی نزدیک کنند  تا از اقتصاد  به جای بازخورد فرهنگ منحوط غربی  بازخوردی  اسلامی داشته باشیم .

حجت الاسلام  محقق نیا، افزود: بانک داری و اقتصاد اسلامی به عدالت محوری در جامعه منتهی می گردد اما امروزه سیستم بانکی، سیستمی بیمار است که فقط به سمت کسب سود و منفعت، به سود خود است و این مهم دقیقا نقطه تقابل با اقتصاد اسلامی است که می گوید  اقتصاد اسلامی باید در راستای اعتلای کل جامعه اسلامی گام بردارد.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha