یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
حجت‌‌الاسلام ارباب سلیمانی

حوزه/ سومین جشنواره سراسری شیوه‌های نوین تدریس معارف دین با حضور علما و اساتید حوزه در مجتمع فرهنگی رفاهی شهید مطهری شهر انزلی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی، در این  مراسم، با بیان اینکه اگر قرار است نظام جمهوری اسلامی الگو و ایران ام‌القرای منطقه باشد با تنبلی و سستی به این مقطع نخواهیم رسید، افزود: امروز نیازهایی در مساجد احساس می‌شود، اما این مکان‌ها در اختیار ائمه جماعات ما نیست.

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، مسجد را نخستین پایگاه هدایت دانست و تصریح کرد: یکی از رسالت‌های ما الگو نمایی است که باید آنها را بشناسیم و به دیگران معرفی کنیم و اگر الگوهای موفق در حوزه دین را معرفی کنیم چهره‌های فرهنگی می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

گفتنی است: شناسایی و تشویق مربیان کارآمد به همراه تجلیل از نوآوران و خلاقیت‌های برتر در عرصه تدریس معارف اسلامی، انتقال و تبادل مهارت‌ها و تجارب مفید تدریس، ایجاد انگیزه و رقابت سالم بین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فعال در این امر از  اهداف برگزاری جشنواره مذکور عنوان شده است.

 شناسایی شیوه‌ها و روش‌های نوین تدریس معارف دین، به‌کارگیری شیوه‌های برتر در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، شناسایی و توسعه رسانه‌های آموزشی موثر در تربیت دینی و کارآمد شدن آموزش‌های غیر رسمی دینی و همگام شدن با روش‌های نوین تدریس از دیگر اهداف جشنواره مذکور می‌باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha