جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
عماد قندیل

حوزه/ شیخ عماد قندیل گفت: وهابیها هرجا مسجدی به نام شیعیان باشد را تخریب می کنند و اجازه برپایی هیچ گونه مجالس عزاو روضه برای اهل بیت(ع) را نمی دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، شیخ عماد قندیل، عالم شیعه مصری، در دیدار با آیت الله العظمی نوری همدانی گفت: جای بسیار خوشحالی برای بنده است که توانستم به کشور ایران و شهرکریمۀ اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه(س) و دیدار بزرگان دینی برسم

وی افزود: بعدازانقلاب و سقوط مرسی نه تنها اوضاع مصر و قاهره بهتر نشد؛ بلکه بدتر هم شد و مسلمانان و شیعیان تحت فشار و ظلم و ستم مستکبران و وهابی ها قرا دارند.

شیخ عماد قندیل ابراز داشت: وهابیها هرجا مسجدی به نام شیعیان باشد را تخریب می کنند و اجازه برپایی هیچ گونه مجالس عزاو روضه برای اهل بیت(ع) را نمی دهند و حتی در منازل هم اگر بفهمند که این گونه جلسات برگزار شده، مردم را علیه شیعیان تحریک می کنند و حتی بدتر از همه این که حکم قتل اعضا ء خانواده و کسانی که در مجلس عزا قرار دارند را نیز جائز می دانند.

عالم شیعه مصری گفت: وهابیها  با توهین به مقدسات و نسبت دادن این گونه حرکات  می خواهند اسلام و شیعیان را تخریب کنند و مردم را نسبت به دین مقدس اسلام ومذهب حقه تشیع بدبین کنند و در این میان کشورهای عربی پیش تاز این حرکات می باشند.

قندیل اظهار داشت: شیعیان مصر کارهای خوبی برای جذب مردم به دین و شیعه انجام داده اند و حتی در مجالسی که برای اهل بیت (ع) برقررا می کنند برای فقراء اهل سنت پول و هدایا جمع آوری می کنند و به آنها کمک می کنند چون شیعه معتقد است به این که  باید  ادامه دهندۀ سبک و روش زندگی اهل بیت(ع) و ترویج دهندۀ رفتارو اخلاق آنها در جامعه باشد تا مردم این گونه زیباییها را ببینند و جذب شوند.

انتهای پیام:40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha