دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
ناصری پور حسن  خانواده

حوزه/ دبیرکل انجمن مطالعات خانواده در ایران به برخی مشکلات پیش روی خانواده‌ها و زنان اشاره کرد و گفت: بدترین مشکل، تجمل گرایی و جهل است که منجر به طلاق و از هم پاشیده شدن کانون خانواده می شود.

حجت الاسلام حسن ناصری پور در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری «حوزه» با اشاره به نقش زنان در قبل و بعد از انقلاب در جامعه، گفت: در دوران انقلاب عده ای از زنان دوشادوش مردان به عرصه آمدند. شهیده دادند و شکنجه شدند و نقطه اوج آن، صبری بود که مادران و همسران شهدا به نمایش گذاشتند.

دبیرکل انجمن مطالعات خانواده در ایران با اشاره به این که بعد از انقلاب هم شاهد حضور زنان در عرصه های مختلف بوده و هستیم، ابراز داشت: در دوران دفاع مقدس زنان حماسه آفریدند و بعد از جنگ هم نقش اجتماعی زیادی داشتند، اکنون نیز مسئولیت های اجرایی و اداری مختلفی را در اختیار دارند.

وی با بیان این که امروز به زنان به عنوان مدیر خانواده نگاه می شود، ابراز داشت: دشمن با استفاده از ابزارهایی چون ماهواره علیه خانواده ایرانی برنامه ریزی می کند و کانون خانواده ها را هدف قرار داده است.

دبیرکل انجمن مطالعات خانواده در ایران افزود: اکنون در بسیاری از دانشگاه ها، زنان بیش از مردان، صندلی های دانشگاه را به خود اختصاص داده اند و هیچ محدودیتی در تحصیل علم برای آنان وجود ندارد.

وی به برخی مشکلات پیش روی خانوادها و زنان اشاره کرد و گفت: بدترین مشکل، تجمل گرایی و جهل است که منجر به طلاق و از هم پاشیده شدن کانون خانواده می شود.

حجت الاسلام ناصری پور تصریح کرد: خانواده ها باید سبک زندگی اسلامی را مورد توجه جدی قرار دهند تا کانون خانواده مستحکم و استوار بماند و بنیان های آن با تهدید روبرو نشود.

دبیرکل انجمن مطالعات خانواده در ایران با تاکید بر این که دستگاه و نهاد خاصی باید مسایل و موضوعات مربوط به خانواده را رصد کند، تاکید کرد: کم توجهی به سبد فرهنگی خانواده آسیب های جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام ناصری پور یادآور شد: هرچند صدا و سیما تنوعی در کانال های تلویزیونی ایجاد کرده، اما باید به جای آشپزی، بیش از پیش به مسئله سبک زندگی اسلامی و ... توجه نماید.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha