جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
سید حسین شاهمرادی

حوزه/ دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از عضویت و فعالیت حدود 10 هزار کارشناس در شوراهای استان ها و شهرستان ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام سید حسین شاهمرادی، امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که در محل استانداری برگزار شد با اشاره به تاریخچه این شورا، بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی استان ها در سال 1364 و با شرکت عالی‌ترین مسئولان هر استان، از جمله نماینده ولی فقیه و استاندار  تشکیل شد و در حال حاضر تلاش می‌شود تا مصوبات این شورا با جدیت اجرایی شود.

وی با تاکید بر لزوم اجرای مصوبات این شورا، گفت: مصوبات شورای فرهنگی استان‌ها حکم قانون را دارد که باید از طرف استانداری به دستگاه های اجرایی ابلاغ شود و عدم اجرای تصمیمات شورا، نشان دهنده عدم قاطعیت مسئولان استان است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: این  شورا محل طرح مسائل مهم فرهنگی، آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی است، ولی گاهی مسائل غیرمرتبط و غیرمهم هم در شورا مطرح می‌شود که با وظایف آن هماهنگی ندارد.

وی با اشاره به این که تعداد مصوبات این شورا مهم نیست، ابراز داشت: نباید خود را با آمار و ارقام فریب دهیم و حتی اگر شورا در طول سال دو مصوبه اجرایی مفید داشته باشد، کافی است.

حجت الاسلام شاهمرادی با تاکید بر برگزاری جلسات پربار، کاربردی و خروجی مناسب، گفت: برای داشتن شورای فرهنگ عمومی پرکار و فعال باید دبیرخانه‌ شورا در استان ها با حضور نخبگان و کارشناسان تشکیل شده و با استفاده از نیروهای متخصص و استفاده از ظرفیت دانشجویان و استادان، زمینه طرح موضوعات مهم را در کارگروه‌های این شورا فراهم کرد.

وی افزود: شناسایی معضلات و ناهنجاری‌ها و ارائه راه کارهای عملی برای حل مشکلات می‌تواند تاثیرگذاری شورای فرهنگ عمومی را افزایش دهد. برای رسیدن به این منظور باید مسئولان اصلی و مدیران دستگاه‌ها حضور داشته باشند و اعزام نماینده و جانشین معنا نداشته و بیانگر جدی نگرفتن رسالت شوراست.

این مسئول فرهنگی با اشاره به تعداد اعضای شوراهای فرهنگ عمومی در کشور عنوان کرد: در حال حاضر حدود 8 تا ۱۰ هزار نفر در شورای فرهنگ عمومی سراسر کشور فعالیت دارند و تصمیم دبیرخانه این شورا بر این است تا این شورا در همه بخش‌ها و شهرستان‌ها تشکیل شده و از دیدگاه و ظرفیت‌های مناطق مختلف برای پیشبرد برنامه ها استفاده نماییم.

حجت الاسلام شاهمرادی تاکید کرد: اگر شورای فرهنگ عمومی جدی گرفته شود و از موازی کاری پرهیز گردد، می‌توان شاهد تحقق تحول فرهنگی در دراز مدت و انجام کارهای موثر بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha