جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
عباسی قزوین

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان قزوین بر ضرورت تبیین مولفه های اقتصاد مقاومتی براساس منابع دینی از سوی روحانیون و متولیان فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، به مناسبت بیست و دومین سالروز تأسیس کانون های مساجد، در جمع خبرنگاران بیان کرد: در همه زمان ها اولیای الهی مطالب را هنرمندانه بیان می کردند و ابعاد هنری قرآن کریم نیز بسیار گسترده است.

وی، مساجدرا مرکز تبلیغ دین دانسته و ادامه داد: روحانیون باید با هنرمندی و متناسب با اقشار مختلف موضوعات دینی را تبیین کنند، به طوری که برای همه مخاطبان قابل استفاده و بهره برداری باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین اضافه کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید با استفاده از ابزارهای هنری، معارف دینی را به جامعه منتقل کنند و و با توجه به اینکه مسجد متعلق به همه است و گروه های مختلفی در آن حضور می یابند، اگر این کار به درستی صورت گیرد می تواند آثار و برکات فراوانی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به نقش کانون های مساجد در ترویج اقتصاد مقاومتی، ابراز داشت: کانون های مساجد می توانند آیات و روایات موجود در این حوزه را جمع آوری کرده و اقتصاد مقاومتی را برای مردم تبیین کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در پایان گفت: اعضای کانون های مساجد باید در زمینه های مختلف نظیر اقتصاد مقاومتی هنرمندانه اقدام کنند و آنچه در قرآن و  سیره ائمه(ع) وجود دارد را منطبق با زمان حال، به درون جامعه انتقال دهند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha