یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
کد خبر: 346170
۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
عبداللهی سفیران قزوین

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت قزوین، از پذیرش داوطلبان واجد شرایط در این مدرسه خبر داد.

حجت الاسلام محمد علی عبداللهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، با اعلام این خبر بیان کرد: مدرسه سفیران هدایت زیر نظر مرکز  آموزش های تخصصی تبلیغ، همه ساله از طریق برگزاری آزمون ورودی اقدام به جذب طلبه می نماید.

وی افزود: آزمون ورودی این مدرسه همزمان با آزمون ورودی حوزه های علمیه کشور برگزار می شود و داوطلبان پس از قبولی در آزمون کتبی و شرکت در مصاحبه شفاهی چنانچه دارای شرایط لازم باشند در این مدرسه پذیرش می شوند.

این مسئول حوزوی با اشاره به شرایط پذیرش و تحصیل در مدرسه سفیران هدایت، گفت: داشتن حداقل مدرک دیپلم( متولدین 1372 به بعد)، تعهد خدمت تبلیغی به مدت 5 سال در مناطق مورد نیاز، برخورداری از صلاحیت های اخلاقی، اجتماعی ،اعتقادی، روحی و جسمی، اعتقاد و التزام به ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی و نداشتن منع قانونی از نظر نظام وظیفه از جمله شرایط تحصیل در این مدرسه می باشد.

مدیر مدرسه سفیران هدایت قزوین یادآور شد: حافظان کل قرآن کریم، آزمون کتبی ندارند و پذیرش آنان بر اساس معدل کل آخر مدرک تحصیلی و قبولی در مصاحبه خواهد بود، همچنین با داشتن مدرک تحصیلی بالاتر از دیپلم  و یا انجام خدمت سربازی به حداکثر سن افزوده می شود.

حجت الاسلام عبداللهی گفت: ثبت نام آزمون مدارس از تاریخ 4 بهمن ماه شروع شده و علاقه مندان می توانند تا 15 فروردین ماه از طریق مراجعه به مدرسه سفیران هدایت واقع در چهار راه مولوی، جنب مسجد مولاوردی خان و یا پایگاه اطلاع رسانی معاونت آموزش حوزه های علمیه کشور به آدرسwww.howzeh.org  در آزمون ثبت نام کنند.

وی افزود: آزمون کتبی روز جمعه 28 فروردین ماه 94 در حوزه های مشخص شده برگزار و نتایج اولیه آن در 25 اردیبهشت ماه سال  از طریق پایگاه اطلاع رسانی معاونت آموزش حوزه منتشر خواهد شد.

این مسئول حوزوی عنوان کرد: مدرسه سفیران هدایت قزوین در حال حاضر دارای 108 طلبه در پایه های 1 تا 5 است و در سال تحصیلی 95-94 تعداد 25 طلبه جدید در این مدرسه پذیرش خواهند شد.

حجت الاسلام عبداللهی خاطر نشان کرد: هدف از تاسیس مدرسه سفیران هدایت، تربیت روحانیونی آگاه به مسائل زمان و توانمند در راستای برآورده کردن نیازهای فرهنگی و تبلیغی جامعه است و متناسب با این هدف، طلاب مشغول تحصیل در این مدرسه علاوه بر آشنایی و گذراندن متون سنتی حوزه های علمیه، آموزش های کاربردی دیگری همچون تفسیر، مهارت های قرآنی، تجوید، روخوانی و روان خوانی، مفاهیم، فنون سخنوری، روضه خوانی، کلاس داری با گرایش های کودکان و بزرگسالان، دروس سیاسی شامل ریشه های انقلاب اسلامی، تحلیل سیاسی، قانون اساسی، ولایت فقیه، تاریخ پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) تاریخ تشیع، آشنایی با ادیان و فرق و مذاهب اسلامی را هم فرا می گیرند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha