یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه موقت اهواز

حوزه/ امام جمعه موقت اهواز، یکی از دلایل آلودگی هوا را عدم رعایت اصول شهروندی دانست و گفت: در آیات و روایات هرآنچه که موجبات ضرر مردم را فراهم کند، حرام اعلام شده؛ از این رو صنعتکاران وظیفه دارند نسبت به این مهم حساس بوده و مصحلت و منافه خویش را بر نابودی محیط زیست قرار ندهند.

 حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن حسن زاده، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به فرا رسیدن هفته منابع طبیعی، بر ضرورت استفاده  صحیح انسان ازمحیط زیست تأکید کرد و ابراز داشت: آیات و روایات فراوانی درباره نحوه تعامل انسان با همنوع، دوست، همسایه و حتی طبیعت وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی، یکی از اصول سبک زندگی اسلامی را توجه به محیط زیست دانست و ادامه داد: در سبک زندگی اسلامی، انسان حتی باید مراقب طبیعت باشد، تا مبادا با انجام افعال و حرکاتی، به چرخه زندگی آسیب زند؛ چرا که هرگونه خلل در چرخه زندگی بشر و موجودات، عملی نابخشونی است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده، با بیان این که خداوند، کشاورزان را گنج های خود در روی زمین معرفی کرده، افزود: این نکته نشان از آن دارد که هرچه انسان مراقب طبیعت باشد، قرب، مقام و منزلت بیشتری نزد پروردگار عالم پیدا می کند.

استاد حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به وظایف روحانیون در خصوص ترویج سبک زندگی اسلامي، افزود: یکی از دلایل آلودگی هوا، عدم رعایت اصول شهروندی است و طلاب و روحانیون به عنوان مروجان فرهنگ دینی، وظیفه دارند در این زمینه وارد عمل شده و به ترویج فرهنگ صحیح و اسلامی بپردازند.

امام جمعه موقت اهواز، با تأکید بر لزوم توجه آلایندگی های صنعتی، گفت: در آیات و روایات هرآنچه که موجبات ضرر مردم را فراهم کند، حرام اعلام شده؛ از این رو صنعتکاران وظیفه دارند نسبت به این مهم حساس بوده و مصحلت و منافه خویش را بر نابودی محیط زیست قرار ندهند؛ چرا که اگر هوا سالم و پاکیزه نباشد، آرام آرام نسل بشر مورد تهدید قرار می گیرد و سبب انقراض نسل انسان می شود.

وی در پایان، خواستار رسیدگی مسئولان محیط زیست نسبت به مسائل زیست محیطی شد و اظهار داشت: آلاینده های صنعتی و غیر صنعتی که سبب نابودی محیط زیست شوند، باید با دقت مورد بررسی قرار گرفته و به صورت کاربردی راه های ویژه ای برای حل آنها در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha