سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
قرآن

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه الغدیر اهواز از اجرای طرح حفظ یک ساله قرآن با عنوان "لبیک یا خامنه ای" در این مدرسه خبر داد.

 حجت الاسلام مهدی فرطوسی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز،  با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور، اظهار داشت: معاونت تهذیب مدرسه علمیه الغدیر اهواز، در راستای عمل به فرامین و فرمایشات ولایت فقیه، طرحی را مبنی بر تربیت طلاب حافظ در این مدرسه راه اندازی کرده است.

 وی، طرح «لبیک یا خامنه ای» را یکی از ویژه برنامه های مدرسه علمیه الغدیر خواند و افزود: برای هرچه بهتر برگزار کردن این طرح در نظر داریم ضمن استفاده از اساتید مطرح قرآنی، از طلابی که جز نفرات برتر کشوری هستند، برای آموزش دیگر طلاب استفاده کنیم.

حجت الاسلام فرطوسی در توضیح این طرح، ابراز داشت:  در قالب طرح یک ساله حفظ قرآن کریم با عنوان "لبیک یا خامنه ای"، طلاب در مدت یک سال حافظ کل قرآن می شوند.

 معاون تهذیب مدرسه علمیه الغدیر اهواز، با تأکید بر این که قرآن تضمین کننده سعادت بشری است، اذبراز داشت: از آنجایی که قرآن روش درست زندگی را به انسان می‌آموزد و برنامه‌ای را که در بر گیرنده تمام ابعاد زندگی و تضمین کننده سعادت فردی، اجتماعی، دنیوی و اخروی اوست را به نحو زیبایی ارائه می کند، به میزانی که انسان آموزه‌ها و دستورهای قرآن را در زندگی به کار بندد، موفقیت کسب خواهد کرد.

 وی، دور شدن انسان از قرآن را موجب بروز مشکلات مادی و معنوی دانست و گفت: هر اندازه که انسان از قرآن فاصله گیرد، به همان میزان دچار خسارت و ضرر خواهد شد؛ چرا که قرآن به انسان روش مقابله با هجمه های شیطان را می آموزد و اگر از این آموزه ها فاصله بگیریم، به راحتی در دام او اسیر خواهیم شد.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha