یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
جعفر واضحی - خوزستان

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه علی(ع) و زهرا(س) بهترین نمونه و الگو برای خانواده ها هستند، گفت: هر جا اسم امام علی(ع) بدرخشد، نام مبارک حضرت زهرا(س) نیز می درخشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام جعفر واضحی، امروز در مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س)، در جمع طلاب و روحانیون اهوازی، با اشاره به لقب صدیقه برای حضرت فاطمه(س)، گفت: از منظر قرآن، صدق، یعنی هماهنگی میان قول و فعل و این بدان معناست که اگر کسی سخن خود را در عمل پیاده کرد و رفتارش مبتنی بر اعتقاد باشد، به معنای صدق جامعه عمل پوشانده است.

 این استاد حوزه، با اشاره به مراتب صداقت در اهل ایمان، خاطر نشان کرد: خدای متعال از بندگان خویش انتظار صداقت دارد، اما آیا می توان گفت همه اهل ایمان صادق اند؟ پس باید عنصر صداقت در همه مراحل زندگی جاری و پایدار باشد.

حجت الاسلام واضحی، با اشاره به آیه «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا» گفت: بنا بر این آیه شریفه صدیقین تا آخرین لحظه عمر خویش بر مقام صدق استوار می مانند، پس مبادا در زندگی روزمره خویش غفلت کرده و برای مسایل دنیوی دروغ گویید.

وی، حضرت زهرا(س) را مصداق اتم و اکمل صدق معرفی کرد و اظهار داشت: امام صادق(ع) عنوان صدیقه را از نام های خاص حضرت زهرا(س) در نزد خداوند متعال بیان می کند و او را صدیقه کبری می خواند؛ چرا که هر چه بر رسول خدا(ص) نازل شد، فاطمه زهرا(س) به جان می خرید و تسلیم محض بود.

این استاد حوزه با اشاره به هم طراز بودن امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، تصریح کرد: به یقین هر جا اسم امام علی(ع) بدرخشد، نام مبارک حضرت زهرا(س) نیز می درخشد و این مهم در علم، معنویت، زهد و صلابت هر دو بزرگوار عیان بود، اما در این میان آنچه که مهم است، پذیرش ولایت حضرت امیرالمؤمنین(ع) از سوی همسر بزرگوارشان است.

حجت الاسلام واضحی در پایان، با تأکید بر اینکه علی و زهرا(علیهما السلام) بهترین نمونه و الگو برای خانواده های جهان هستند، اظهار داشت: اگر در جای جای زندگانی این دو بزرگوار کنکاش و بررسی کنیم، متوجه خواهیم بود که این معصومین(علیهم السلام) همواره و در هرشرایطی یار و مددکار یکدیگر بوده اند که این مهم بهترین درس برای زوج های جوان است که باید از آن درس زندگی گیرند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha