دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
کد خبر: 346519
۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
حجت الاسلام سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: تلاش همه ما این باشد که مردم را در صحنه حفظ کنیم و آنها خود را در ترویج آموزه های دینی مسئول و نقش آفرین بدانند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در نشست اعضای ستاد زکات استان قم که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، گفت: در امور خیر، باید کاری کنیم تا مردم پیش قدم و و پیشگام باشند که بتوان به وسیله آن مردم را در صحنه نگه داشت.

رئیس شورای زکات استان قم با بیان این که عوامل این کار، متفاوت و گوناگون است، افزود: در عرصه سیاسی، این انگیزه در روز قدس، 22 بهمن، انتخابات و...، در عرصه مذهبی، عزاداری ها و...، در عرصه کمک به نیازمندان نیز این کار به خوبی دیده می شود، در خصوص زکات نیز این مسئله باید به صورت فراگیر در جامعه وجود داشته باشد.

وی افزود: حضور دستگاه ها و سازمان ها، در صحنه به عنوان مشوق مردم و دلگرم کننده امری مبارک است که می تواند مردم را به صحنه آورده و موجب احیای ارزش های دینی باشد.

وی با اشاره به دولتی شدن امور  دینی در برخی کشورهای اسلامی گفت: در برخی از کشورها، ساخت و ساز مساجد و...، هزینه امام جماعت و تمامی امور جاری دینی بر عهده دولت است؛ در چنین جامعه ای مردم خود را در خدمت به دین بدون نقش می دانند. ما باید کاری کنیم که مردم احساس کنند دولت هم از آنهاست و آنها در کمک به امور دینی، خود را نیز سهیم بدانند.

وی با ضروری دانستن حضور مردم در صحنه های دینی و مذهبی گفت: تلاش همه ما این باشد که مردم را در صحنه حفظ کنیم و آنها خود را در ترویج آموزه های دینی مسئول و نقش آفرین بدانند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha