شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
دفاع مقدس

حوزه/ اگر ماهیت مقدس 8 سال جنگ تحمیلی را در مباحث سیاسی محدود کنیم، قطعا متضرر خواهیم شد و این مسئله به نفع انقلاب اسلامی و فرهنگ شهادت و ایثار نخواهد بود

حجت الاسلام علی قادری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با تاکید بر شناساندن ماهیت دفاع مقدس به جوانان، گفت: باید جزء به جزء فرهنگ دفاع مقدس را تبیین کرده و بدانیم که چرا عده ای از بهترین جوانان حاضر شدند، بخاطر میهن اسلامی ایران به میدان جنگ بروند و این حادثه عظیم را ایجاد بکنند. این موضوعات باید بررسی و برای مردم توضیح داده شود.

مدیر مدرسه صادق آل محمد(ص) تهران تصریح کرد: حضور جوانان در جنگ حق علیه باطل از تلکیف پذیری آنان سرچشمه می گرفت. بچه هایی که قدم در این راه گذاشتند متعبد به دین و خداوند متعال بودند. درد دین داشتند. در دامان پدران و مادران پاک و باتقوا بزرگ شده بودند. این جوانان وقتی مشاهده کردند ارکان دین و تمامیت ارضی کشور امام زمان عج در خطر است؛ با لبیک به ندای امام خمینی(ره) و مرجعیت شیعه، عازم جبهه های نبرد شدند و خون دادند.

وی ادامه داد: اگر ماهیت مقدس 8 سال جنگ تحمیلی را در مباحث سیاسی محدود کنیم، قطعا متضرر خواهیم شد و این مسئله به نفع انقلاب اسلامی و فرهنگ شهادت و ایثار نخواهد بود. قرآن کریم عمده ترين شاخص هاي ایثار و شهادت را در ايمان به وحدانيت خداوند، اقرار به رسالت رسول اكرم(ص) و التزام عملي بر آن می داند. همچنین تبعيت از ولايت فقيه در راستای حفظ روحیه شهادت و ایثارگری است.

حجت الاسلام و المسلمین قادری تصریح کرد: کسانی می توانند در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیشقدم باشند که تقوای الهی را در عمل رعایت کنند. در این زمینه رسالت و وظیفه روحانیون بسیار سنگین است. طلبه ای که دم از فرهنگ شهادت می زند، زندگی اش باید به سبک شهدا باشد. با هوای نفس نمی شود، فرهنگ شهادت را ترویج کرد و زنده نگه داشت. مبلّغ و روحانی که می خواهد دفاع مقدس را به تصویر بکشد، باید عاری از هرگونه انگیزه های سیاسی و منافع شخصی و حزبی وارد این مباحث شود و إلا در پیشگاه شهدا و امام امت باید پاسخگوی این کم کاری باشد.

مدیر مدرسه صادق آل محمد(ص) تهران با بیان اینکه عامل مهم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، پایبند بودن مسئولین فرهنگی به آرمان های شهداست، افزود: در دورانی که با هجوم انواع شبهات مواجه هستیم دین داری سخت تر شده است، ایستادن در راه دین و هزینه دادن در راه اسلام کمرنگ شده است و این مسئله وظیفه مسئولین عرصه فرهنگ را سنگین تر کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین قادری در پایان با تاکید بر اینکه نباید برنامه های ستاد راهیان نور در منطقه عملیاتی صرفا جنبه تفریحی و به خاطر بالا بردن آمار باشد، گفت: مسئولین باید به فکر پیاده کردن برنامه ها و دستورالعمل هایی باشند که فرهنگ شهادت و ایثار در عمق ذهن و اندیشه زائران جوانان تاثیرگزار باشد و این مهم جز با تقوای عملی و پیروی از سبک زندگی شهدا امکان پذیر نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha